Gå til innhold

rød vin noen kan anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal imponere en venn med en god rød vin, men har ikke litt peiling på vin, må helst ikke være så dyr.. Noen som kan anbefale en skikkelig "impressive" vin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En spansk vin fra Rioja (tror det skrives slik) er god, vet ikke et spesielt navn, men står Rioja på flasken.

Jacobs creek er også god syns jeg

Jeg har heller ikke peiling på vin, men dette er rødviner jeg liker når jeg en sjelden gang drikker vin, de er heller ikke dyre, så det finnes nok bedre på markedet som er mye dyrere :)

Skrevet

Masi er en vinprodusent, ikke en vin.

Men dersom man skal satse på Masi er feks Serego Alhigeri en god vin, Campofiorin 2003 er også å anbefale.

Andre viner;

Villa Antinori

Villa Pucchini

Skrevet

Marques De Careras.. 2001.. Kjempedyr og kjempegod.

Skrevet

Pinne-vinen, aner ikke hva den heter, men de vett på polet hvilken d er:)

Skrevet

I tillegg til de overnevnte Masiene har den spanske vinprodusenten Torres mye godt å by på, 2001 og 2004 var flotte årganger!

Skrevet

Den heter Marques de Caceres.

Skrevet

Se på prislappene på hyllene. Jo høyere garvestoffer og fylde, desto bedre vin (spør du meg). Trenger ikke å koste flesk, men du bør ut med 120-150 kr.

Forøvrig er Pinot en veldig god drue, i tillegg til Syrah. Spør på polet, de vet hva de snakker om :)

Skrevet

Concha y Toro er verdens beste vin til og uten mat. Kan brukes til alt.

Den dyrere versonen av Concha y toro: diablo er topp til vilt e.l. Mye kraftigere smak, og hakket mer impressiv.

Chilenske viner er ofte gode

Skrevet

Langhe Rosso er veldig god ;) Italiensk vin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...