Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hvem skatteklasse er vanligst når man har en vanlig inntekt, ikke noe særlig fradrag og rundt 1,7 mill i gjeld???
Sjokoladekaka Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Det spørs om du er samboar, gift eller enslig forsørgar.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Skatteklasse 1 er vanlig for ALLE som ikke er gift eller alene med barn og da har forsørgeransvar. Man får kun skatteklasse 2 dersom man har forsørgeransvar.
Sjokoladekaka Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Då er skatteklasse 1 vanlig, sjølv om den eine har låg inntekt. Dette forutset at ungen(Kristoffer?) er felles barn. Er ungen berre din, så skal du ha skatteklasse 2, medan sambuar(som då er utan barn i husstanden) skatteklasse 1. Er ein gift, og den eine har veldig låg inntekt, så kan den som har hovedinntekta få skatteklasse 2. Det går ikkje som sambuande, sjølv med felles barn. Er ein einsleg forsørgar til barn, så skal ein ha skatteklasse 2, både som sambuar med ny mann eller aleine.
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2009 nå skjønner jeg at jeg formulerte meg helt feil.. tenkte på hvilken tabell som var normal... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå