Gå til innhold

Erfaringer med bruk av Depo-Provere (P-spøryte)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerte det for deg?

Hvilke bivirkninger fikk du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la på meg 15kg!! anbefales ikke fra min side.

Skrevet

Den dritten skal aldri mer inn i min kropp. Brukte den som "behandling" for endometriose i nesten 4 år. Tok meg 2,5 år å få mensen tilbake.

Ellers var det bivirkner som å legge på seg... og da maaasse... over 20 kg. Om du virkelig ikke vil ha barn så ja... da kan jeg anbefalle den. Men aldri i livet om jeg anbefaller den om en ønsker barn i nær framtid.

Skrevet

La på meg 8 kg, hadde kraftig hodepine og humørsvingninger,-og sexlysten forsvant...veldig vits i da liksom! Anbefales altså ikke...

Skrevet

Brukte den også som endometriose-behandling, men bare i 6 mdr og da i høydose, slik at jeg kom i en kunstig overgangsalder. En sprøyte hver 14.dag i 3 mdr, så en sprøyte i mnd. Holdt på å ta livet av meg og anbefales ikke. Her er noen av bivirkningene:

*utviklet migrene

* kroppstemperaturen sank, og ligger fortsatt(nå 4 år etter) 1,5 grad under det jeg hadde før jeg startet behandlingen

*mistet 2/3 av håret på hodet

*fikk økt kroppshårvekst

*null sexlyst, og sliter fortsatt

*sjelvinger og hetetokter

*svimmelhetsanfall

FRARÅDES på det sterkeste

Skrevet

Fungerte kjempefint.. Ingen bivirkniger. Hadde ikke mensen på 2 år. Deilig..

Ble gravid 3 og 1/2 mnd etter siste sprøyte..

Skrevet

Gikk på det 4år, hadde en kjempe fin tid uten bivirkninger og bekymringer. Eneste er at jeg ikke hadde mens den perioden, kan ikke klage på det akkurat. Ble planlagt gravid etter første mens, som kom kun 3mnd etter slutt på sprøyten. Bare godt å si om Depo-P :)

Skrevet

Kjempe fornøyd! Har gått på den i snart ett år tror jeg, å har ingen bivirkninger i det hele tatt.

Har en liten blødning to-tre ganger i løpet av 3 mnd som sprøyta virker, noe jeg syns er helt genialt, for da har jeg fortsatt ikke mista mensen helt, slik at systemet fortsatt holder seg gående:-)

Skal slutte på den nå, men det er pga. vi skal prøve på nr 2, så er spent på hvor lang tid det vil ta for oss å bli gravide!

Eneste som er med p-sprøyta er at den kan forårsake benskjørhet, om man går på den over lang tid, altså mange mange år, så derfor fraråder de fleste leger p-sprøyta, å noen nekter faktisk å skrive dem ut.

Skrevet

mistet mensen

mistet alt følelsesliv

fikk tørre slimhinner

svettetokter

vektøkning

hårproblemer

....

kort sagt i følge min gynekolog var jeg i overgangsalderen....

jeg var 25 år når jeg fikk beskjed om at jeg hadde vagina som en 60 åring... superkult!!!

sluttet og prøvde først hormosspiral - ingen bedring - deretter p-piller... fortsatt like ille...

måtte kutte all hormonprevensjon for å bli meg selv igjen.

6 mnd etter var jeg gravid...

livet mitt stod på vent i 5 år pga av denne dumme sprøyta... jeg håper bare jeg ikke hdde eggløsning heller... så kanskje jeg har 5 ekstra år på å få barn på nå hehe (man kan jo håpe i allefall hihi)

Skrevet

anbefales ikke... la på meg masse og sleit med å bli gravid i tre år etter jeg sluttet..

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg på 2 mnd ,fikk masse kviser og hadde mensen i 6 mnd .:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...