Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 dette er noe jeg har lurt på en stund. hvis det er en sykdom, hvordan komme seg ut? er det noe du vil ha resten av livet? noen synspunkter på antideppresiver? er det noe man bør holde seg unna? eller er det vert å prøve det? hvis man sliter sliter skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Vel, begge deler. Er vel strengt tatt en sykdom, men kan ærlig innrømme at for meg har det vært en tilstand til tider. For eksempel, hvis jeg merker at jeg begynner å komme meg litt bort fra depresjonen, prøver jeg på en måte å oppsøke den igjen. Vanskelig å forstå for noen som ikke har vært der, men selv om depresjon ikke er noe gøy, blir det på en måte en livsstil etter noen år, og da blir det vanskelig å omstille seg til å skulle være glad og fornøyd. Selv om man innvendig er det.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Nn 21.54 du trenger hjelp...oppsøke depresjon?! Da har du aldri hatt det skikkelig jævlig hvis du dyrker det som hobby. Sykdom eller tilstand, derom strides de lærde. Er veldig mange former for depresjone. Grovt sagt, kan man hevde at noen er tilstander andre, de mest alvorlige, er sykdommer.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Jeg vil si det er begge deler, kommer litt an på hvordan man er rammet. Jeg har hatt fødselsdepresjon og vil si at det er en sykdom som jeg absolutt ikke klarte råde over. Med meg måtte det tabletter til for å få meg på beina igjen (gikk ned 13 kilo, fikk ikke i meg mat, klarte ikke fungere i hverdagen osv) Etter et par mnd med tabl ble jeg bedre og etterhvert sterkere og sterkere. Men det tar tid. Nå er det 2 år siden jeg fikk det men har fremdeles perioder jeg føler meg tung og må være litt på vakt, men når jeg fungerer fysisk er det lettere å jobbe med seg selv, skrive, snu negative tanker til positive, komme seg ut osv. Jeg går på en veldig lav dose tabl ennå, har trappet forsiktig ned og det har gått bra. Men jeg tror min sykdom har gått litt over til en tilstand nå, får lett angst om jeg blir syk, kjenner like symptomer komme, bebreider meg selv for jeg har vært syk osv. Viktig å oppsøke hjelp eller engler som jeg kaller dem og ikke grave seg selv for langt ned i gjørma først
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 tusen takk for svar. jeg har slitt lenge med depresjoner og ser dette går utover min familie. har søkt hjelp og håper dette vil hjelpe. vurderer å prøve antidep, orker ikke ha det slik mer. har et lite håp om at dette vil "gå over" en dag, men jeg ser det må mye jobb til. HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Det vil gå over, sakte men sikkert. Så og si alle blir friske igjen av en depresjon. Jeg trodde virkelig ikke det fantes noe håp for meg men nå smiler livet til meg igjen og jeg smiler tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 så bra for deg:) håper virkelig jeg får det sånn en dag. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå