Gå til innhold

har jeg en spiseforstyrrelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

men er ikke tynn, er overvektig og ser jo det selv!!jeg 76kg og 167 høy.... begynte på 104 kg på 7 mnder siden..!! men nå har det tatt ovehånd..... tenker på mat HELE dagen... spiser MINIMALT!! kaster opp hvis jeg har spist mer enn jeg burde... veier meg sikkert 10 ganger i løpet av en dag, og kan gå dager uten å spise.....

kjenner at jeg er sliten...!! svimmel, trøtt og småhissig!!

vil ikke la dette utvikle seg mer, men er det ikke teit å kontakte noen for å få hjelp så lenge jeg er overvektig? blir liksom for dumt tenker jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle man ikke kunne ha spiseforstyrrelser selv om man er overvektig? Synes du høres litt i overkant ut av det som er normalt ang spising og kropp.. Snakk med legen din!

Skrevet

Tror det er slik at spiseforstyrrelser sitter i hodet, mer enn i kroppen. Jeg kjenner til anoreksien, spiste gjerne et eple i løpet av hele dagen, men det gikk ikke et minutt uten å tenke på mat. Du har nok godt av å miste de kiloene du har mistet, men problemet kommer hvis du ikke greier å slutte, evt. når kiloene kommer tilbake om du begynner å spiser. Blir en evig runddans da, og umulig å komme ut av uten hjelp. Er noe dritt! Hva spiser du i løpet av en dag da?

Skrevet

Det er IKKE normalt å veie seg ti ganger i løpet av en dag og gå dager uten å spise.. Og det er ikke normalt å kaste opp mat du har spist!

Skrevet

som regel bare en biiiitteliten tallerken med middag.... fordi jeg ikke vil at ungene mine skal se at mamma ikke spiser....

og feks når jeg er på besøk og "må" spise mer så kaster jeg det opp.....

Skrevet

Synes iallefall du har problemer med mat. Og desto viktigere at du får hjelp, så du ikke begynner å spise igjen uten å gå for mye opp i vekt.

Skrevet

Om tanken på mat er dominerende i din hverdag så viljeg si at du muligens har SF ja...

Og egentlig sier det seg selv, i og med at du er i tvil selv...Om man føler at slanking, mat og trening bruker all ens tid så er det på tide å søke hjelp. Ingen vil le av deg, men du vil trolig få en super oppfølging og få hjelp både med SF og vekt og det vil mest trolig gå veldig bra i og med at du er så tidlig ute...har ikke gått lang tid enda så dette går bra, men du vil ikke klare det uten profesjonell hjelp..Lege, eller personlig trener/kostholdsveileder ved treningsstudio(men der må man undersøke at de faktisk har den utdannelse og kompetanse de SKAL ha....) er det første du bør oppsøke, noen som KAN kropp og helse...Renger med at alt er bra før sommeren kommer jeg,- om du griper fatt i det nå:o)

Lykke til

Skrevet

Ja, du har spiseforstyrrelse. Mellomting mellom bulemi og anorexia, og er på tynn is.

Kom deg av denne tynne isen, og begynn å bruke hodet ditt!!!

Skrevet

Syns det er stygt å si at hun ikke bruker hodet sitt..

Skrevet

Du kan ta kontakt med iks.no ( interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelse) Du kan også ringe dem anonymt så vil dem gi deg noen svar.

Lykke til

Skrevet

vært inne å sett.... men fant ikke noen i nærheten av meg=(

Skrevet

Ok, ikke bruk hodet, men fornuften! Var det snillere? Uansett skjønner vel HI at her må noe gjøres før det går for langt.

Jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år selv, og du ødelegger kroppen din. Emaljen på tennene, magesekken og organene dine.

Tenk over det. Vær så snill, spis sunt og små målitder, men heller ofte.

Skrevet

fornuften min er enig..... det er bare at jeg klarer ikke snu dette alene.... klarer ikke stoppe!!

jeg vil ikke at dette skal gå ut over ungene mine!!

Skrevet

Det er fokuset på barna som kommer til å hjelpe deg ut av dette.

Det hjalp meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...