lady purple Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi venter barn nr 3 etter sommeren og det har slått meg at vi må ha ny bil. De to eldste trenger i flere år til bilsete (altså den typen som er i gr 3 for de eldste barna, evt pute, men jeg vil ha det så sikkert som mulig.) Noen som vet hvilke bilmerker/modeller hvor det er plass til tre barneseter bak? Usj.. dette lukter mange penger.
mirakelbaby Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 da lurer jeg på hvilke volvotyper? Vi prøvde så si alle mulige biltyper og det funka dårlig med tre barneseter. For det første er du avhengig av trepunktssele i midtsetet, noe som ikke er vanlig på biler som ikke er av helt nyeste type, og for det andre må jo bilen være brei nok til tre seter. Vi endte opp med 7 seter (kjøpte brukt) og det var ikke så mye dyrere enn alternativet. Vi kjøpte for 2 år siden en 2000 modell renault espace for 95 000 og har vært kjempefornøyde!! Det er flere av disse flerbruksbilene som ikke er så skyhøye i pris....
Snuppa & llillebror Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Volvo V70 fra 2006 funker hvertfall...
cec26 Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Toyota avensis;) vi har det, og venter nummer 3... der er det god plass;) Eller så har du en Toyota verso.. de har også god plass...
mirakelbaby Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 kanskje vi har seter som tar større plass. vi fikk i allefall ikke plass til alle tre i v70 2004 mod.... og vi hadde leiebil en gang (toyota avensis, som nevnt i et innlegg under her) og der fikk vi heller ikke plass til tre. ka jeg spørre hva slags setear?r dere h
cec26 Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Vi har to Besafe izi up, også blir det ta et maxi cosi sete i midten.. Dette er i en toyota avnsis... 08 modell;)
Snuppa & llillebror Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Vi har acta graco seter, to sånne 10-25 kilos og ett "babysete" med base.
lady purple Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2009 Takk for svar alle sammen... Da tror jeg at jeg skal titte på avensisene. Er vel uansett greit å prøve om det går, før man legger inn så mye penger i en bil...
Hera Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Ford Mondeo. Ikke noe problem å få plass til 2 stk besafe seter (de som passer til 3 åringer) + ett sete til en 6 åring (mener det heter Besafe 1-2-3). Denne bilen har også veldig god plass til bena når man sitter i baksetet. Finnes helt sikkert mange andre bilmerker også med god plass. Lykke til:0)
sol2002 Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Et vennepar av oss, har tvillinger på 3 år + ei jente på 1 år og de kjører passat, og har ingen problemmer med sette, tror det er en 2003 modell
gutteklubben grei Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Hvorfor er det et "must" å ha trepunts-sele i midten? Så lenge du har et av barna som sitter i bakovervendt bilstol så trenger ikke dette setet annet enn topunkts-sele pluss såklart støttebein og reimer.
KlemC 3småUnder3år Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Hei. Vi har volvo xc90 sport med 5 punktseler i bilen. Har prøvd og funker perfekt:)
Neijasså... Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 Avensisen er i hvert fall trang... Vi har en Avensis stv 2005-modell (den er like stor som 2008-modellen som er nevnt over her) og i den ville vi ikke hatt plass til tre barneseter. Vi skal også ut på leting etter bil (trenger plass til tre seter fra høsten av) og kommer til å se på f.eks. Ford S-max eller andre biler med tre separate seter baki.
@nneliten Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 VW Touran har god plass i baksetet. Kan fås både som 5-seter og 7-seter. Vi har 7-seter 2004-modell, men bruker den til daglig som 5-seter. Vi er veldig fornøyde med valg av bil. I april kommer vi til å ha en baby, en 2-åring og en 4-åring - alle med barneseter så klart - ikke noe problem med plassen )
baima Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 VW passat funker ihvertfall. det har søstra mi. Ho har to med stolpute og ein i babystol. hadde ein av kvar ei lita stund og.
hannes Skrevet 2. januar 2009 #17 Skrevet 2. januar 2009 Med Toyota avensis fikk ikke vi skikkelig plass. Det ene setet ble presset litt fram. Avhenger kanskje av hvilke barneseter man har? Ford S-max og en del andre 7-setere går det greit med. Og ja, det koster penger....
Mor til 3 søte små:) Skrevet 2. januar 2009 #18 Skrevet 2. januar 2009 Vi har Peugoet 307 stasjonsvogn og har plass til 3 barneseter ved siden av hverandre i baksetet. Nå har vi snudd eldstemann på 4 slik at han ikke feil vei lenger, men er ikke problem å få 3 barneseter i bilen hvor to stk sitter feil vei. I Peugeot 307 kan vi også flytte rundt på setene og sette en lenger bak slik at ikke ungene kommer borti hverandre. Er en 7 seter hvor en kan ta ut og sette innalle setene etter behov. Kjøpte vår bil ny for ca 300 000kr i fjor. Veldig fornøyd!! Har til og med plass til hundebur i bilen ved siden av barnevogna:) Men bør vel leggetil at vi har spesiallaget bur og relativt liten vogn (emmaljungla city cross.)
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 2. januar 2009 #19 Skrevet 2. januar 2009 Heisann! Vi slet med dette problemet selv. Hvis du søker på nettet på 3 barneseter +bil finner du lister over de biltypene som finnes til salgs der dette passer, samt oversikt over om plassen er god eller dårlig. Uansett ville jeg bragt setene med meg og testet dem i bilen før jeg kjøpte noe. Vi endte opp med en 7-seter, da vi jo ofte skal ha med de eldre barnas venner mm fra barnehagen, og det problemet blir jo ikke akkurat mindre med årene. Har prøvd mange varianter, endte opp med en Opel Zafira (mannen fallt for den pga hestekrefter mm), men om jeg skulle anbefalle noe (for de ikke fullt så fartsgale) ville det være en Ford S-max. Her er bagasjerommet betydelig større; og mange barn betyr som kjent mye utstyr. Sjekk nettet, det er utrolig mange gode bruktbiler ute for tiden, og om du kan slippe det verste verdifallet og tjene 200.000 på at bilen er kjørt noen kilometer så synes ihvertfall jeg det er verdt det
Tipp topp Skrevet 4. januar 2009 #20 Skrevet 4. januar 2009 Vi har Avensis og får ikke plass til 3 seter. Da vi hadde babysete og et kl 2 fikk vi med nød skvist en tynn pute mellom, men nå som vi har et kl 2 og et kl 3 er ikke det mulig. Nå har vi seter med Isofix og de blir stående mer på midten av putene.
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 4. januar 2009 #21 Skrevet 4. januar 2009 Søstern har tre unger, og de har en Passat(05mod tror jeg). De har to maxi cosi seter(0-9kg) og en Besafe Izi combi. Det fungerer, og jeg tror de har baser til Maxi cosiene.
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Hadde samme problemet med barneseter. Nå har vi to små som bruker en sete i gr. 2 (9-18kg) og en i gr. 3 (15kg +), og vi venter en til nå i januar. Har og slitt med å finne en bil som kan ta alle setene, og vi endte opp med en VW Caddy Maxilife, en ekte 7 seter med plass til både bagasje og barnevogn bak, da mener jeg en stor Simo vogn! Den er en helt ny model som kom i 2008/2009. Den bygger på varebiltype Caddy, men er utrolig praktisk å ha! Koster rundt 400 000 som ny, men du kan kanskje finne brukt på nettet? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå