Gå til innhold

sinnsyk av tett nese :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en skikkelig forkjølelse-som tydeligvis ikke har tenkt å gi seg med det første..nyser som bare det,og nesen er tett som en flaskekork...

veit at man helst skal unngå å bruke otrivin under graviditet..

er det noen her som har noen andre gode råd om hvordan jeg skal få åpnet luftveiene litt?

saltvann ol hjelper ikke noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bruke nasonex allergispray...legen mi anbefalte den istedenfor nesespray, fordi den også demper hovne slimhinner...kan brukes av gravide;-)

Skrevet

Eg var skikkelig forkjølet når eg var i uke 5. Både legen min og de på apoteket sa eg kunne bruke otrivin. Men eg skulle ikke ta mer en anbefalt på pakken og ikke mer enn 10 dager. Eg gjorde det, og er i uke 8 nå. Etter 10 dager brukte eg saltvann, men som du sier det hjelper jo lite....

Fra Felleskatalogen:

Graviditet

Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

Skrevet

prøv rhinolaya forte - det er saltvann for tett nese=) Veldig bra=)

Skrevet

Jeg var tett i neste hele sist svangerskap. Jeg brukte sikker en flaske otrivin i uke. Jeg spurte min lege hvor farlig det var å fikk til svar at det var bare farlig får meg... Hvis man bruker nesespray i mer en 10 dager kan det gå utover nesa de. Noe det gjore... Fikke skikkelig sår nese å blødde nese blod støtt og stadig... Den tette nesa ga seg kort tid etter fødselen.. Nå er jeg gravid igjen å like tett i nesa:-(

Skrevet

Jeg hadde det slik sist svangerskap og brukte otrivin for barn. Funger veldig greit og kan brukes av gravide. Jeg brukte den av og på hele svangerskapet men igrunn kun før jeg la meg så jeg fikk sove. Kun en skjelden gang på dagen. Saltvann funket ikke hos meg iallefall:-)

Skrevet

tusen takk for mange hjelpende svar :D

da skal jeg ta barne-nesespray med god samvittighet i kveld :D

ikke noe problem å gå tett om dagen,men og ødelegge hele nattesøvnen pga tett nese og ørken i munn/svelg-det er frustrerende..

kose dere videre med graviditeten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...