Gå til innhold

kan gyn finne ut om jeg har el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slak til gynekolog den 9 for å ta celleprøve primært, men prøver jo å bli gravid og har hatt en tullete syklus i det siste og lurer på om gyn kan ta ul for å sjekke syklusen? Tror nemlig at jeg har el rundt den tiden. Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

gyn kan se om du produsere egg og om de utvikler seg som de skal og hvor store de er ,før EL på ultralyd.det gjørde han med meg og fant ut at jeg ikke hadde skikkelig EL..egga var bare 1/3 del av det de skulle være i ene eggstokken og halve av størrelsen de skulle være på den andre eggstokken. han ser også kor mange egg som holder på å modnes.og om en kan ha antydning til pcos(det ser han på forma av egga)..han ser også på livmora hvor stor den er i forhold til syklusen.

Skrevet

oj, nå gruer jeg meg litt... skummelt med sånn beskjed da, kan du bli gravid da?

Hva er pcos?

Jeg har forøvrig to barn fra før, men det er lenge siden sistemann ble født så mye kan jo ha skjedd på den tid

Skrevet

kan ikke bli gravid så lenge jeg ikke har EL. men jeg har fått pergotime for å stimulere eggløsning, så no håper jeg at jeg har EL. skal ta blodprøve på dag 21 i syklus så ser de om jeg har hatt EL på svaret av hormonene mine.

Pcos er et syndrom, det kan være at du har syster,insulinresistens,Menstruasjonsforstyrrelser (lang tid mellom menstruasjonene),Sjenerende hårvekst på kroppen Manglende eggløsning, Økt nivå av såkalte androgener (testosteronliknende hormon, kan ha økt hårvekster) i blodet, og LH/FSH hormonene ikke re som de skal.

jeg trodde ikke det skulle bli noe problem med å bli gravid. hadde gått på ppilla i 7 år. slutta med de for 1 år og 7 mnd.men fortsatt ikke noen baby. så håper det går bra no.

Skrevet

Jeg ønsker deg lykke til, håper pergo virker godt og at 2009 blir et lykkens år for dere.

Skrevet

grur meg jeg også til når jeg skal til gyn igjen i januar. men spent på om jeg har EL. men vi må tenke positivt og ikke grue oss for mye. :)stress er ikke bra når vi skal lage baby, men det blir jo til at en tenker på det mye lell da.

Skrevet

lykke til dere også:)

Skrevet

Det kan iallefall ikke være lett for dere som har prøvd så lenge og ikke engang vet om du kan får barn, så det er beundringsverdig at du har den positive innstillingen som du har. Jeg er helt enig i at stress ikke hjelper i prosessen, men til og med for meg som evt får en liten bonus-baby merker jo at jeg kaver og prøver å finne ut hvordan kroppen virker og når det er gunstig å ha sex osv... Det spontane og naturlige blir jo borte desverre.

Håper du har el nå og at dere treffer denne gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...