Gå til innhold

Mangler kvinner evne til å tenke selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om folk her inne er representative for dagens kvinner, men jeg tenker at dibbedamer må det være veldig lett å manipulere til å gjøre nesten hva som helst.

Dere stiller jo så lite kritiske sprøsmål til ting! Dere lar dere herse med av helsepersonell og aksepterer ammepress, manglende smertelindring under fødselog tvungen vaginal fødsel ved dødt foster. Mange av dere utrykker glede og takknemlighet over at helsepersonell har presset dere til å gjøre ting dere ikke ønsket selv.

Har dere ingen evne til å tene selv og ta egne avgjøresler? Stoler dere blindt på hva ekseperter sier?

Det må være lett å bli diktator i et dibbesamfunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke få ganger jeg har lest.... helsesøster sier.... jordmor sier... min helsesøster sier.... min jordmor sier... Tror ikke folk vil tenke selv. Latskap kanskje. Tror forresten ikke menn er det hår bedre.

Skrevet

Noen av det du sier har nok fler enn deg tenkt om forholdene her inne.

Det er påfallende mange som spør om lov til ditt og datt, om de kan føle sånn og sånn og om hva de skal gjøre selv i de mest banale, dagligdagse situasjoner.

Det er jo ikke sikkert folk er idioter av den grunn.

Kanskje terskelen for å vrenge av seg noe er litt lav for noen - de har muligens rett og slett behov for å skravle, lufte tanker/ventilere.

Men småprat tar seg ofte mindre bra ut på trykk enn når man slarver i vei i dagligdagssamtaler. Via det skrevne ord blir prat raskere til babbel enn når vi tjatrer i vei i det daglige.

De fleste av oss bruker tale/prating også som "fyllmasse" og tidtrøyte.

Prating har mange andre funksjoner enn kun saklig, kommunikativ (sam)handling.

Jeg tror litt av disse nevnte forhold trer frem her inne. Dermed blir det mye "unødvendig" kommunikasjon.

Dette var min måte å se med litt velvillighet på jattingen her inne :)

For det hadde vært veldig lett å bare si at her må være mange fjols, og mange umodne sjeler, he-he.

Skrevet

Jeg er utrolig taletrengt, men har som oftest ingen å prate med. Så da finner jeg på ting å skrive her i stedet for. litt tragisk kanskje, men jeg blir like glad hvis noen skriver et unødvendig innlegg som jeg faktisk kan svare på. Gleder meg til å komme i jobb igjen :) Snakke med folk!

Skrevet

Stoler ikke blindt på eksperter, men har evnen til å se at noen kanskje har mer kunnskap enn meg på enkelte områder, og da velger jeg å stole på dem så lenge det ikke strider helt mot min egen magefølelse...

Skrevet

Liker å høre andres erfaringer med ting..

Skrevet

Ja, alle kvinner mangler denne evnen. Og alle kvinner er helt like, og alle kvinner henger på dib og alle på dib er alltid enige. Happy?

Skrevet

Ja, det var dette med magefølelsen.. Noen stoler kanskje ikke på sin egen magefølsle, men de bør kanskje innse at det finnes andre som gjør det. Hvis en kvinne her inne skriver at hun har tenkt å gjøre en eller flere av de følgende ting:

- Dra til USA å ta planlagt keisersnitt.

- Avslutte amming etter 2 måneder.

- Bestemme seg på forhånd at hun vil ta epidural, uten å "prøve smertene først"

eller lignende ting, så svarer folk som om vedkommende er fullstendig dum i hodet som ikke gjør som ekspertene sier. Selv om ingen av de ovenstående tingene er farlige, og det er vel heller ingen helsepersonell som har påstått at de er farlige.

Hvem er det egentlig som er dum? Hun som har tatt til seg info og deretter tatt et selvstendig valg eller hun som lar seg overkjøre fullstendig og tror at man det er ulovlig å gjøre noen av de ovenstående tingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...