Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Lurer genuint på hvordan folk kan kalle dette drap! Altså dette er et foster som aldri har vært utenfor mors liv. Folk snakker om "den stakkers lille babyen som ikke selv har valgt å bli unnfanget", som blir abortert bort. Akkurat som om det fosteret tenker "uff, så ille at de tar bort stakkers lille meg, jeg har jo ikke gjort noe galt, buhu". Og misforstå meg ikke, jeg mener ikke at man skal ta abort i hytt og gevær, men når situasjonen er slik at dette er det beste, ja da er det det beste da...... Drap, folkens er noe helt annet!!
† I Jesu Navn † Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Må et individ ha bevisthet for å bli drept? Interessant. Det viste jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Nå har da verken foster eller folk valgt selv å bli til. Så der er det likt. En sier jo til og med at en dreper insekter, så..... Og de færreste drapsoffer tenker; "uff, så ille at de tar bort stakkers lille meg, jeg har jo ikke gjort noe galt, buhu"..... For meg er det faktisk samme når det skjer; en tar et liv....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 fordi hadde den ikke blitt tatt bort fra mors liv ville den mest sansynelig bli født og fått vokset opp..derfor ser jeg på det som drap. om man dreper det i uke 9 eller om man dreper det rett før fullgåtte uke 40 så er det samme babyen det er snakk om. og dreper man det rett før det er fullgått svangerskap så er det jo drap. Så hvorfor er det ikke drap f.eks uke 9? Visst dere skjønner tankegangen min..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Ok, så en som har tatt bort et foster, er faktisk en morder da?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 jeg syns vi skal la temaet ligge litt jeg.... vi er enige om at det er mange meninger, og skjebner der ute.. tror de ferreste tar lett på abort, selv om jenter (inkl meg) tar abort.. For mitt vedkomne var jeg "tvunget" til det... uten å utdype det nermere... En annen ting...er det så riktig av de som er motstandere å trakasere disse stakkars jenter?? Og gjør dere kanskje også innimellom ting som ikke er moralsk veldig korrekt??? (f.eks dømme andre)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Du synes vi skal la temaet ligge, men kommer med et abortspørsmal i innlegget ditt...........
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Men det er (som regel) under 12 uker og har aldri vært utenfor mors liv. Ja, annet med levedyktige foster (som i 24-25++ uker) som blir abortert bort!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 i mine øyne er det ikke ett abortspørsmål og lure på moralen på nettet her.... Det er så lett å dømme uten å sette seg selv i situasjonen selv, uten å tilby hjelp osv... handler ikke om abort men om trakasering av folk som har det vondt nok som det... spørsmålet handler om hvorfor de som dømmer grupper i samfunnet tror de er så mye bedre selv... (altså ikke kun abort...men mange andre i samfunnet som blir hetset og trakkasert av andre grupper mennesker som tydelig syns de er så mye bedre selv) Men for all del...... opplever du det som ett abortspørsmål så værsågod...jeg mente det som en ny vinkel på menneskesynet generelt...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Ja,hva er best. At barnets liv blir avsluttet før det er "allmenn" enighet i at det er et levelig barn. At en mor bærer fram et uønsket barn til en tilværelse med miskjøttelse, ensomhet og/eller uten kjærlighet?? Eller at mor bærer det fram og "gir det fra seg" til adopsjon, noe som nesten er umulig her til lands, og det mest sannsynlige er at barnet blir et av mange barnehjemsbarn...og hvor godt fungerer nå disse alle steder???? Er det alltid det beste for barnet å bli satt til verden?? Det lurer jeg på........(snakker da om abort innefor rimelighetens grenser,- og anser at 12 uker muligens er en "grei grense....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå