Frida, med nr 3 i magen Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 I uke 32 snudde babyen min seg med stumpen ned, og da jeg var hos jordmor i går, så hun på UL at babyen nå "står" i magen min (sete-fotleie). Det er så ubehagelig å ha hodet hennes helt oppunder puppene! Jeg kan telle 3 ribben opp, og utenpå der er hodet! Klarer jo nesten ikke bøye meg fremover ... Noen andre som har erfaring med dette leiet? Har på følelsen at hun ikke snur seg nå. Jeg er i uke 35, og i følge gyn kan jeg forvente en 4 kg baby. Vet at babyer i seteleie er mer utsatt for KISS, men er det noe annet også som man bør tenke over ved baby i sete-fotleie? Jeg mener etter de har kommet til verden.
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 hei. jeg kan desverre ikke svare deg men lurer litt på det samme selv:) min ligger også i sete føler at beina er ned for er så mye bevegelse der nede hehe; min er også stor så jeg får ikke lov til å føde vanlig om den ikke snur seg. hva er KISS da? hehe alltid bare bladd over sete jeg men skjer visst meg å gitt:) lykke til-jeg har maks 28 dager igjen det er deilig.skal på sykehuset 5 jan spent på hva de sier da.
Frida, med nr 3 i magen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2009 Hei. KISS er låsninger i nakke/rygg som kan gi smerter hos babyen. Både i magen og i rygg/nakke + søvnproblemer. Jeg kjenner godt at føttene er ned pga mye "grafsing", ja. :0) Min gyn har søkt ks av andre grunner, og jeg skal til samtale på sykehuset til uka. Rekner med at det blir ks om hun snur seg eller ikke, men det er vanlig at man går rett til ks ved dette leiet uansett. Hun kommer nok til verden den siste uken i januar. Lykke til!
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Hei Sete her og, for annen gang. Kjenner godt følelsen av å ikke kunne bøye seg fremover, føler at magen er i ferd med å "overta" meg, he-he. Heldigvis er vi ikke gravide for evig! Og magen synker jo heller ikke med setebaby! Det gjør hvertfall ikke min - hverken nå eller sist (er høygravid). Min sitter med føttene strakt opp fremfor seg. Det gjør at det av og til føles som om den skal tråkke seg ut av magen! Har skikkelig spiss på magen der fotbladene er! De sjekker jo alltid hoftene på setebabyer mht hofteledd-dysplasi. For noen tar det jo litt på å sitte så mye. Er ikke krise om det er noe med hoftene for de har veldig gode prosedyrer på det i våre dager. De fleste feiler jo ingenting (og hofteledd-dyslasi er, slik jeg har forstått, liksom ikke det verste som kan oppstå).
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Ps jeg har også hatt mye grafsing og tripping helt nede, ja. Men det er nok hendene som tar seg en tur ned dit og piller. For beina på min er som sagt strakt opp foran den
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 her er det også veldig variert fra sete, fot, til hodeleie osv. Skal inn å sjekke i mårrå og er det sete/tverr så blir det ks i mårra. Har ikke bestemt meg enda om jeg vil ha ks uansett da.... De er mer utsatt til å få kiss ja, men jeg råder deg til å kontakte(uansett hvor du bor i landet) barneklinikken i Oslo, som bare driver med dette.(Ute heter hun) Noen har tegn som er lette å se, en andre må du studere litt da man ikke alltid har kunnskap om det fra før. Bedre å få sjekka så tidlig som mulig da man man trenger gode råd og treningsopplegg så retter det seg ofte fort opp. Vi fikk for dårlig hjelp via fysio og kiro i nærområdet da de bare knakk han, men han trenger jo trening for å holde ting på plass. Han lå også i sete/tverr leie lenge+ at det var litt vansklig skulderforløsning. Men når det gjelder ks så er de også utsatt for kiss for da blir de også dratt ut og musklenen i nakken får en dragning.Begynner å bli "utdannet" på kiss nå,hehe så nå er det rett til Oslo for å få ordentlig oppfølging og trening med nestemann hvis vi ser noen tegn. Sår masse om det på nettet. Og ja en smule ubehagelig da man får en følelse av at man knekker bebien når hans tår rett opp og ned Når det gjelder andre plager etter fødsel eller under svangerskapet vet jeg ikke. et bare at jeg skal hvertfall ikke føde i sete, grøss og gru, nok den veien de normalt skal ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå