Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor diskusjon her hjemme!! Har ei datter som v neste fødsel er 1år å 5 mnd,jeg mener vi trenger søsken vogn,mens far mener det er tull!! noen erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye erfaringer, men vi kommer til å kjøpe søskenvogn (mye pent brukt på finn). Mini er 2 år og 3 uker når jeg har termin, men kommer til å kjøpe søskenvogn. Spes fordi han bare skal være 60% i barnehagen fra august, og de har stengt hele juli. Hvis ikke sambo får ferie i juli denne gangen blir jeg alene med de, veldig deilig å ha muligheten til å gå ut uten og måtte tenke på at "storebror" kanskje blir sliten og ikke orker å gå hjem,,

Skrevet

jeg var 1 år og 6 mnd når min søster ble født, mamma hadde ikke søsken vogn, datteren min er 2 år og 6 mnd når jeg får en til så vi skal ikke ha søskenvogn, MEN jeg vet at hvis jeg hadde hatt en liten nå eller for ett år siden..så hadde jeg hatt søskenvogn!!!!

Skrevet

Vi får 2 år i mellom våre (trolig litt mer), og vi har kommet fram til at vi trenger søskenvogn. Jeg er veldig glad i å spasere tur, og 2-åringen skal slippe å holde følge i 8 km. Til barnehagen skal vi ha kombivogna fra sist, med søskenbrett. For din del må du tenke på hva du bruker vogna til!

Skrevet

Hehe. Vi har en gutt som er 1 år og 5 måneder nå. Og hadde babyen skulle blitt født nå, hadde jeg absolutt måttet ha en god søskenvogn! Han begynte å gå ordentlig da han var 1 år og 3 mnd. Og klarer ikke gå så kjempelangt nå. Han trives godt å sitte i vogn. Han har behov for å sove i vogn når vi er på tur eller på shopping.

Han vil være nesten 2 år når babyen kommer, og da skal vi bruke søskenvogn. Phil & Teds sport faktisk :) Vil ha søskenvogn da fordi eldstemann brukte vogna innimellom til han var 3 år. Og planen er at han på da to år, skal være hjemme sammen med meg og babyen, så hvis vi skal ha mulighet til å komme oss ut, må vi ha søskenvogn (søskenbrett holder neppe når man har med seg en sur, trett og sjalu toåring ;)

Skrevet

Anbefaler Phil& Teds Sport!! Uten tvil den mest praktiske, veltesikre og flotteste søskenvogna som finnes.:-)

Skrevet

jeg syntes jeg har funnet en genial løsning på dette. for meg da. blir 20 mnd mellom mine. har kjøpt quinny xl4. med søskensete og softbag. det er jo en vanlig sportsvogn. og det søskensetet kan jeg ta av og på som jeg vil. når eldstemann ikke bruker vogn lenger, kan jeg bare ta det av. så slipper jeg å kjøpe ny vogn igjen, eller drasse på en lang søskenvogn med bare en unge i. med en samboer som er på jobb 5 uker i strekk er jeg nesten avhengig av litt enkle løsninger så jeg kan ha begge ungene med meg.

Skrevet

Jepp, her blir det 1 år og 5 mnd mellomrom og søskenvogn MÅ vi ha.

De bruker vel vogn til de er ca 3 år?

Vi har kjøpt phil and teds, limegrønn med søskensete og bag. Den er knallstilig og super når man bor i oslo som vi.

Men, syntes ikke den er noe særlig til kun ett barn da det er sååå styr å legge setet ned og opp om han skal sove. bretting og reimer osv...

Så vi bruker emmaljunga city jeten når vi bare skal med ett barn. Men ved barnehagelevering og en del turer så må vi ha søskenvognen.

Skrevet

Vi får 19-20mnd imellom ungene og har kjøpt inn søskenvogn. Hadde heftige diskusjoner med pappa'n som mente vi akkurat hadde kjøpt babyutstyr (!)..., men han måtte gi seg :) Særlig da han mente vi trengte en ny bil som koster ca 100ganger mer enn tvillingvogna...

Eldstemann har 60% plass i barnehagen, det i tillegg til sommerstengning i barnehagen gjør at jeg trenger en vogn med plass til begge. Går ofte turer på rundt en time og det blir for langt for eldstemann lenge enda. Til høsten får vi barnehage plass i gangavstand (15min) fra hjemme. Da tenker jeg at vi helst triller i stedet for å ta bilen til barnehagen. Men 15 min voksengange er fortsatt veldig langt for bittesmå ben. Med en bondemann så er jeg i tillegg veldig alene med ungene ca 3mnd i året, tror det er nødvendig å komme seg ut for å unngå å bli sprø ;-)

Et annet argument er at vi uansett ville trenge 2 vogner når vi skal gå langtur to voksne og to barn, og dermed måtte kjøpe en ny vogn uansett. Har en Emmaljunga City Cross med City-bag, men vurderer å skaffe en mjukbag. Da kan vi dra bort med enkeltvogna og enkelt bytte på hvem som ligger der, kanskje ha bæresjal/babybjørn med i tillegg hvis vi er på handletur eller noe sånt.

Skrevet

klart en unge på 1,5 år trenger vogn lenge enda...

er det ikke vanlig å bruke vogn til de blir nesten 3 år?

hvordan skal du ellers komme deg noe sted med barna?

Skrevet

Vi skal ha søskenvogn når storesøster er 23mnd. Nå kan hun gå turer til butikken som ligger 500 meter unna, men blir for sliten til å gå hele veien hjem igjen (kun oppoverbakker da). Hun kunne heller ikke stått en halvtime på søskenbrett, det er bare å glemme :)

Skrevet

La far ta med seg dattera di i butikken eller til byen UTEN VOGN når det nærmer seg termin, la han tenke på at han egentlig skulle hatt med seg en liten baby i vogn i tillegg.... Tenker at han endrer syn på saken da jeg ;-)

Jeg har 17 måneder mellom mine og er avhengig av søskenvogn de gangene jeg er i byen eller på tur alene. Er vi to voksne tar vi hver vår vogn. Bruker P&T Vibe og er kjempefornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...