vimselaban78 Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hei! Jeg har nå vært i ett vikariat i 2 måneder, prøvetiden er på 3 måneder. Jeg kom meg utfra ett psykisk og fysisk voldelig forhold for ca ett år siden. Er nå alenemor med 2 barn, en i barnehage og en på skole. Alt har vel egentlig gått greit med meg helt til nå... f Jeg begynner å føle meg deprimert, kjenner angsten komme snikende innimellom og føler at det bare blir for mye for meg. Jeg begynte i ett vikariat som sagt for 2 måneder siden, 100 % stilling. Nå ønsker legen min å sykmelde meg, helt eller delvis, før det går så langt at "det tipper over" for meg. Det jeg er redd for er om arbeidsgiver som i dette tilfellet er kommunen jeg bor i skal kunne gi meg "sparken" pga en sykemelding som sannsynligvis vil vare lengre enn ett par uker. Jeg har ikke råd til å miste jobben min og ønsker å komme meg såpass at jeg kan utføre yrket skikkelig. Har en veldig krevende jobb. Trenger virkelig noen gode råd her, da det haster... På forhånd tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 De har ikke lov å si deg opp pga sykmelding,men de har rett til å evt utvide prøveperioden tilsvarende varigheten på fraværet/sykmeldingen.
vimselaban78 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2009 så det er altså ingen forskjell på om det er i fast jobb eller i vikariat? Er jo litt bekymret at de etter prøvetiden skal si at meg ikke får jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå