Gå til innhold

Er helt rådvill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 2 år og våkner mellom 5-6 hver eneste dag. Jeg er kjempesliten og vi venter nr 2.

Hva er deres beste råd for å få de små til å sove lengre?

Det har vært slik helt siden fødselen.

Så etter 2 år med grytidlige morninger kjenner jeg det på kroppen.. :/

Legger seg 1930 og står opp 0500.

Sover en dupp på dagtid men det må til for hvis ikke blir det bare krøll og sure miner.

Hjelp mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn holdt også på med det der, og jeg sluttet med duppen på dagen, og dermed begynte han å sove lengre.

Eureka:D

Det er min erfaring iallefall..

Skrevet

Mitt tips vil nok også være å droppe duppen på dagen.

Skrevet

Han er helt ødelagt når klokken er 12 og det er tid for dupp.

Han våkner kl 05 unsett når han legger seg.

Feks på julaften fikk han være våken så lenge han greide da var det i seng kl 22. Våknet kl 05 likevel..

Huff det er tungt når de ikke sover.

Men da må jeg rett å slett prøve å kutte gradvis ned på duppen for så å fjerne den helt da..

Skrevet

Hei! jeg ville ha kuttet ut all av soving på dagen...Bedre å ha noen dager med kamp for å holde han våken enn å må stå opp så tidlig bestandig...

Gå ut når han begynner å bli trett eller finn på noe annet,så vil jeg tro det retter seg etter et par dager! Sleit med vår tøtte og for ei stund siden, og etter et par dager var vi i himmelen,tongt mens det sto på,men fikk igjen for det...Vi byttet på det jeg og min mann;)

Mitt råd i allefall...

Lykke til;)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og møter foreldre med dette problemet fra tid til annen.

Jeg ville også forsøkt å unngå duppen på dagen, og heller lagt poden tidligere om kvelden. Ja, du leste riktig: tidligere... Man ville jo tro at jo lenger barnet er våkent om kvelden, dess lenger sover det om morgenen. Slik er det altså ikke, mange jeg har hørt om har hatt god effekt av tidligere leggetidspunkt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...