mpmamman Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hei Har bestillt briller til vesla og har forstått det som at vi får dekkt glassene og 400 på innfatningen. Når jeg leverer inn kviteringen + alle papirene hvor lang tid tar det før vi får tilbakebetalt da?
Meg og knoll&tott Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Har du søkt på trygdekontoret om di dekker???? Er nemlig ikke alltid man får det... Hvis det "kun" er pga styrken, så får du ikke dekket. Men hvis hun har f.ex skjeiv hornhinne el får du dekket. ' Vi søkte først, fikk ja, det ordnet hun på en dag. Leverte kviteringen og fikk pengene ett par dager etter.
mpmamman Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2009 Øyelege og optiker sa hun får dekket så vil da tro det:) bestillte briller uka før jul så vil tro de kommer snart
Meg og knoll&tott Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Da går det sikkert fort, men tror du må søke bare for at di skal ha det i papirene... Men sånn er jo nav da... Blir nok en ny verden for jentungen med briller:)
Ulme Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Hei Du skriver bare "Jeg søker herved om støndad ti briller for XX født XX." Legg ved brilleseddel og kvittering fra oktiker/brillebutikken. Jeg skrev også kontonummeret mitt og fikk pengene på konto etter 1 uke ca. Vet dere forresten om dette er en engangsstønad? Hvis barnet ødelegger brillene, må man dekke nye selv?
Meg og knoll&tott Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Manfår dekket reprasjon inntill en viss % av brilleverdien. Var ikke mye å skryte av. Vår jente er ganske vilter av seg, så vi har tegnet en egen forsikring. Kostet bare 30 kr pr mnd gjenna if. Brillene kostet 7000, så det er nok værdt det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå