Gå til innhold

Matlyst og sånn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 29 nå men føler jeg sliter litt med å få i meg nok mat. hvor mye trenger jeg egentlig?? hvor mye spiser dere i løpet av en dag? jeg er så redd for å få i meg for lite. matlysten er ikke no bra. presser jeg i meg mat så brekker jeg meg. føler jeggår sulten hele tiden. men alikevel føler jeg jkeg spiser. kveldene er verst. f. eks. her en dag spiste jeg 4 skiver til kveldsmat! veldig mye til å være meg. men når jeg la meg et kvarter senere skrek magen etter mat! dette går jo veldig utover humøret også. må alltid opp om nettene for å ha en skive eller youghurt eller noe sånn.

Kvinne22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være lurt å venne kroppen til faste måltider. Spis til faste tider hver dag. (så godt det lar seg gjøre) sørg for at kjøkken og kjøleskap er rent og at du kjøper inn mat som frister... (kanskje lettere sagt enn gjort ;) )

Det er ikke så viktig hvor mye du spiser men at du får i deg litt med jevne mellomrom...da holder du blodsukker og forbrenning jevnt og kroppen fungerer bedre :) Den venner seg også til å få næring til de faste tidene og vil etterhvert si i fra når det er forings tid :)

Frister det ikke med mat så prøv å spis en frukt eller noe lett, men prøv å få i deg noe. som sagt til faste tider og ikke med mer en 4 timers mellomrom :) :)

Youghurt med frisk frukt har det gått masse av hos meg under graviditeten.. Det er lett og sunt.... ( og kjempe godt)

Et lite tips i allefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...