PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Jeg er 6 uker på vei... på slutten av januar har vi lyst på fjellet og renne ski. Snowblades renner jeg på... MEN kan man gjøre det når man er gravid? lurer på hva skjer hvis jeg faller og slik, er det farlig for babyen? kan jeg abortere?
1prinsesse+2engler Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Jeg tar ikke sjansen på snowboard nå som jeg er gravid. Det pleier av og til å gå hardt for seg, selv om jeg ikke hadde tenkt det. En gang brakk jeg armen og da hadde jeg ikke stor fart en gang.
musketingen Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Tror folk tenker veldig forskjellig om dette. Hør med jordmor kanskje? Husker at jeg var ute og red på hest da jeg var gravid (tidlig i svangerskapet og ingen visste jeg var gravid) Jordmor sa det var greit, men jeg hadde ingen glede av det for var så redd jeg skulle ramle av og det skulle skje noe m baby... Men som sagt tror jeg det er litt forskjellig åssen folk tenker om dette...
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2009 Ja, det er litt slik jeg tenker også... Kommer jo til å være redd om jeg faller, da blir sikkert ikke turen noe hyggelig i seg selv? og hvis jeg faller, kommer jeg sikkert til å ha panikk om alt er bra med babyen... Uff, da må jeg vel droppe årets skiferie
@nneliten Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Hei! Jeg holder meg unna alpinløypene i vinter, men nyttårsaften var jeg på rolig skitur med mann og barn - er gravid i uke 28. Har også vært ute på akebrett med ungene. Herlig å være i aktivitet i kaldt fint vintervær! Tror det gjelder å avpasse tempo og aktivitet til det du føler deg komfortabel med - er vel ingen fasitsvar...
magica fra tryll Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Hei! Jeg sjekka dette og fikk vite at alpinsport ikke anbefales. Det er også litt i forhold til at bekkenet er løsere, og mye lettere kan slåes ut av stilling. Selvom en selv har full kontroll og kjører rolig er det jo andre i bakken som kan kjøre inn i deg. Jeg lot det ihvertfall være...selvom det er kjipt å se på de andre:( Jeg har gått litt på langrenn istedet,da...
bobby - nr 2 i juli Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Jeg spurte legen min angående å sykle på vinteren (med piggdekk), og hun sa at det skal ekstremt mye til at fosteret blir skadet, selv om man faller. Men dette er i starten av svangerskapet, atså. Etter hvert når mangen stikker ut så er det jo litt verre. Jeg pleier å stå mye på ski (telemark), men kommer nok til å droppe det denne vinteren. Langrenn kommer jeg nok til å gå på, men kommer til å være forsiktig i nedoverbakkene. Tror aldri jeg kunne ha tilgitt meg selv hvis det skjedde noe med bebisen fordi jeg falt i alpinbakken...
Ayka 09+13+14 Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Jeg prøver å leve så normalt som mulig...jeg og sambo skal på skitur i slutten av januar,og jeg er snart halvveis. Mulig jeg prøver meg på snowboard også,men siden jeg ikke har stått så mye på det før,så spørs det nok om det bare blir en liten tur i barnebakken på meg Så lenge man er forsiktig,og ikke legger utfor de langste og mest folksomme bakkene,og man selv synes det er greit,så ser ikke jeg noen grunn til hvorfor man skal legge opp alle aktivitetene sine på hylla... Men det er nå min mening
magica fra tryll Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Hei igjen! Jeg må bare si at generelt er jeg veldig avslappet til det meste selvom man er gravid, og har med mine 5 barn stort sett gjort det samme som ellers av aktiviteter. Stod også på alpin, helt til mannen min lurte på om det ikke var greit å sjekke hva som var anbefalt. Fant da ut at det var mye pga. løsere bekken at det ikke ble anbefalt, da de hadde fått inn endel gravide damer med "bekkenet i fatle". Men at man skal legge alle aktiviteter på hylla,-selvfølgelig ikke. Men det er liksom forskjell på å hoppe i fallskjerm og å sykle, om dere skjønner:)
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 jeg spilte nå fotball fram til jeg var 4 mnd på vei. det gikk nå bra.. klart det er risk i gjøre dette. men man er liksom ikke funksjonshemmet heller. barnet ligger jo blandt mange lag med mykt og godt. selvfølgelige er vi redde. men jeg er mye mer redd nå enn hva jeg var da. når strutter magen og der er ikke like mye som skiller ham/hun fra verden utpå. Og det skremmer meg mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå