alvis Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi er invitert i et bryllup i Asia. Søskenbarnet til min mann skal gifte seg i mars og bryllupet blir i Nepal:) Mannen min har alltid hatt lyst å reise til Nepal og han syns at 7 dagers bryllup høres kjekt ut. Vi har ikke råd å reise alle sammen og har diskutert litt frem og tilbake og jeg har sagt at han i allefall får dra. Barnen er jo små ennå og det er en lang flytur. Mannen min har lyst at vi alle skal dra men det blir helt umuligt. Vi tenker at han kanskje kan ta med seg eldste gutten men så er det det med penger da. Broren til mannen min tjener godt over 1 mill og det gjør svigerinnen min også og de skal selvfølgelig dra til Nepal. Men nå har svogeren min ringt til søskenbarnet sitt og spurt om en kompis av ham også kan komme. (denne kompisen tjener naturligvis også ver 1 mill i året). Så nå har da svogeren, svigerinnen og kompisen deres bestemt at de skal reise ned til Nepal med bonuspoangen til svogeren min. Jeg ser at mannen min er skuffet fast han ikke sier noe. Kunne ikke broren hans ha gikk bonuspoeng til ham eller til gutten vår istedet for å gi det til sin kompis som i utgangspunkten har råd og betale flyreisen selv og dessuten ikke er invitert i bryllupet? Uff!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Det var noen veldige lønninnger på de folka der da.. Men ja det var veldig dårlig gjort. Men er ikke sikkert de tenker slikt. Vet de at mannen din har lyst til å reise men ikke har råd. Kanskje de tror dere velger og ikke å reise pga små barn? Nei jeg vet ikke, men skulle jo tro at de hadde gitt bonus poengene til bror din hvis de har ett godt forhold til vanlig? Jeg syntes det hørtes veldig merkelig ut å ringe å be med seg andre i ett bryllup også jeg da. Ikke enkelt da for den som skal gifte seg og si nei.. Men vanskelig å uttale seg når jeg ikke kjenner dem det gjelder. Kan jo være mange grunner til at folk handler som de gjør.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Kan jo forstå at dere føler dere litt "forbigått" i forhold til disse bonuspoengene, men din manns bror har kanskje ikke engang forstått at det er pengene som stopper dere fra å komme. Når de selv er så vant til så høye lønninger er det ikke sikkert at de tenker på at reisen kan bli for dyr... Så dette burde dere kanskje ha snakket med dem om, dersom dere ikke allerede har gjort det.
alvis Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2009 Takk for svar. Jo, det er sant at broren hans ikke tenker på at penger er problem fordi han kan ikke forstå hvorfor vi ikke bare bygger ut på huset g flytter kjøkkene til nybygget....fordi det er jo ikke så dyrt! Han har mistet totalt begrepet om hva vanlige folk tjener og det forstår jeg jo. Han har tjent godt i mangen, mangen år. Men han vet godt at vi ikke alle kan dra pga av at vi ikke har råd. Men vi har ikke problem med penger på noen måte og det er klart vi har råd å betale resen til mannen min. Det er ikke synd i oss og dette er jo bare et luxus problem.Det er bare det at han viser så godt at han prioriterer kompisen forann sin egen bror. Ikke første gangen hellerMen for all del. Det er hans bonuspoeng og han får gjøre hva han vil med dem. Er over det nå!
Northernlights Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Kan ikke mannen din spørre broren sin, da? De er jo ikke tankelesere ;o) Håper dere får en flott tur, og hvem vet, kanskje det ordner seg sånn at dere alle sammen kan dra???
alvis Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2009 Nei, de er ikke tankelesere....det er nå greit. Nei, mannen min hadde aldri spurt om en sånn ting...Hadde broren hatt lyst å gi ham poengene så hadde han gjort det. Men vet du hva...det spiller faktiskt ingen rolle! Barnen er for små å dra uansett og jeg nekter å være vekke fra barnen en hel uke og da er det bare mannen min som kan dra. Så den saken er grei.
Northernlights Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Uff, sånn det henger sammen. Trodde dere kunne dra alle sammen, om det var råd med det. Jeg skjønner det er vanskelig å spørre...hadde nok ikke spurt selv heller, om det var meg. Rart egentlig, at de ikke tenkte på det selv. Kanskje dere kan ta turen når ungene blir større, og økonomien tilsier det. Og oppleve Sør Amerika sammen, selv om det ikke er samme anledning. Jeg kunne tenkt meg dit en tur selv =o) Et par steder der jeg har sett meg ut, som jeg gjerne skulle besøkt.
Northernlights Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Sorry....trodde når jeg skrev svaret at det var snakk om Peru ;o) Ser nå at det er Nepal! Helt sikkert også en flott plass!! =oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå