kommer nr3? Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 har en kommode fullt av klær,masse nytt og noe arvet... men nå har jeg gått igjennom str... ser jeg har litt i 50 og 50/56...men nesten ingenting i str 56...og haugevis i str 62... hvor mye trenger man egentlig?
Frida, med nr 3 i magen Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Du trenger en del bodyer i 56,for de fleste babyer bæsjer mye og/eller gulper på klærne. Greit med noen sparkebukser og/eller strømpebukser i 56 også. Mitt første barn var litt over 4kg og 54 cm, og han brukte str 50 de to første ukene faktisk. Kommer jo ann på merket på klærna også- noen er større i størrelsen enn andre. Klær i str 62 får man som regel nesten for mye av. "Alle" kjøper jo den størrelsen i gave. Jeg har måttet bytte en del for ikke å ha for mye klær. Man skal jo rekke å bruke de og. Min erfaring er at str 68 får man lite av i gaver, men den størrelsen varer lenge.
Bic&Bac Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Det med gaver er veldig forskjellig da. Vi fikk veldig mye gaver i str 74, og en del i str 68. Lite i de tre minste størrelsene.
Hakkamella Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Tror jeg har sånn jevnt over fordelt på str fra 50 til 62. Minst i str 50, mer i str 56 og mer i str 62. Hvor mange vet jeg ikke, men tror det er nok til at jeg kanskje bare trenger vaske annenhver dag eller noe. Kan jo til nød bruke str 62 mens man venter på at 56 skal tørke.. Eller bare ta på sparkebukse og trøye. Hvis man ikke MÅ ut da.
Herkules Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 jeg har 1 plagg i 56. fikk en jente på nesten 4 kg, nå er hun 7 uker og 62 begynner å bli for lite- mine barn vokser fort. Synd set er å stor forskjell på 62 og 68 Forrige veide under 4 kg, brukte 50 en stund, men hoppet over 56 der også har fått alle gaver i 62 skal bytte 1 bærepose ppå hm til uken
kreps-76 Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Husk også at klærne har lett for å krympe, særlig hvis du bruker tørketrommel. Bodyene mister lett fasongen,og blir korte i ryggen. Erfarte med andremann at det fint går an å brette opp ermene f.eks- med den første skulle alt liksom passe perfekt,med det resultat at mye av klærne ble veldig lite brukte fordi han vokste så fort:-) Jeg ville nok anbefale hvertfall 4-5 skift i str 56, og så ha noen ekstra bodyer i 62. En annen ting jeg anbefaler (selv om du ikke har spurt) er å unngå klær som er klumpete, bukser med pyntebelter, innejakker med hetter osv. Body og sparkebukse, eller "joggebukse" med bråt i beina som holder buksebeina nede synes jeg er kjempepraktiske og gode plagg,som hvertfall jeg har brukt mye. Det er veldig mye søtt å få¨kjøpt, og som er utrolig upraktisk i bruk til spedbarn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå