Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 nå er det jeg som har barn fra før, ikke han. og alle sammen trives sammen og liker hverandre... men han er veldig usikker på hvor han skal tråkke foten ned, hva han kan si noe på og om han i det hele tatt har noe med å irettesette og oppdra "mine barn".. greia er at han ikke vil "overta" pappaens rolle. det vil han jo ikke kunne. de har jo en far! men jeg tror de ville blitt nermere knyttet til hverandre om han hadde gitt litt mer til kjenne sine regler og verdier, ikke bare "diltet etter" mine...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 hvordan fungere dette hos andre??? der mor har ny mann og bf fortsatt er pappa... hva er kjæresten for noe??? hva funker og hva funker absolutt ikke? HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Hos oss har han barn. Utgangspunktet er at det er hans barn, og at han er ansvarlig for dem, men at vi sammen er ansvarlig for hjemmet vårt, og at jeg selvsagt skal ha medbestemmelsesrett. Han takker meg ofte for at jeg steller i stand for barna hans, passer på at det er oppreide senger og rene håndklær på plass, at det blir kjøpt inn mat, og at jeg styrer og ordner med transport for dem. De er her en gang i måneden pga lang reisevei. Vi har alltid snakket mye om barneoppdragelse, og jeg merker veldig godt at vi kan være veldig enige i teorien, men skjelden i praksis, han er også veldig sår på ting som kan oppfattes som kritikk av hans unger. Jeg vil jo si at det gjerne kan være på grensen til hårsår, og jeg føler ikke alltid at han støtter meg. Jeg tror egentlig ikke at det fører steforelderen og barna tettere sammen når en begynner å videreformidle sine egne grenser og regler, eller for den saks skyld verdier. Jeg opplever at det ikke blir godt mottatt når jeg prøver å innføre noe som de selv ikke er kjent med fra sin mor, eller fra sin mor og far sammen. De liker å ta lit avstand fra gale kjærringa som fatteren bor sammen med. Vi er mye mer samkjørte når det gjelder våre felles barn, så det er ikke kun i teorien vi er enige. Men når det gjelder hans unger så låser det seg veldig ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå