Amonym i dag Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Sønnen har hatt feber i to dager. I går morges var den nesten oppe i 40, og i dag var den 39. Han er tydeligvis misfornøyd, for han skriker mye. Var hos legen i går, men hun kunne ikke finne noe galt. CRP var normal, så jeg skjønner ikke hva som kan være galt... Flere med så små spedbarn som har opplevd det samme??
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Det der må du passe på for det er ikkje bra når så små får feber. Meinte at alle barn under 3mnd som får feber skal på sjukehuset eg?? Litt usikker nå men eg hadde kanskje krevd å få komma på sjukehuset hvis ein "vanlig" lege ikkje finner ut noko...... Ingen av mine har har vert så små når dei hadde feber første gongen. Men reis gjerne tilbake til legen i dag hvis det enda er feber og forlang at ein barnelege kikker på han, hvis det ikkje er barnelege på sjukehuset som er legevakta di.
Amonym i dag Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2009 Legen kikket også i ørene, og så ikke noe der. Dvs i det ene øret så hun trommehinnen, men i det andre var det litt smalere kanal (?) og litt voks, men det var visst ikke noe i det øret heller...
gerd Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Bar under tre mnd skal innlegges om de har feber. Jeg ville tenke at om legen ikke finner grunnen til feberen er det desto større grunn til å legge inn. Er barnet openbart forkjølet f.eks så kan man kanskje la det være, men feber uten kjent årsak - innleggelse!! Spiser barnet da? om barnet har dårlig matlyst på den alderen er det noe galt som skal vurderes av barnelege.
Amonym i dag Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2009 Han spiser som normalt, flere ganger for dagen.....
gerd Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Hadde jeg vært alm.lege hadde jeg henvist barnet ditt til vurdering hos barnelege iallefall. Men det er utifra en generell oppfatning da - jeg har jo ikke sett barnet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå