Gå til innhold

Hvor mye er mannen deres sammen med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er ikke så hjelpsom hjemme.

Han mener at siden jeg er hjemme og han jobber må jeg ta meg av det meste med babyen.

Babyen er 3 måneder og han har badet han en gang bare.

Han sier at han 'tar så lang tid' med å skifte klær på babyen så det er bedre at jeg gjør det.

Jeg får ikke noe pause, til tross for at babyen har hatt kolikk og jeg har måtte tatt meg av han på det verste. Til tross for lite søvn.

Nå begynner jeg å vurdere kompetansen hans som far. Han gjør så lite med babyen, men til andre spiller han 'stolt far'.

Hvordan kan jeg få han til å skjønne at vi må dele oppgavene?

Jeg blir så sliten av dette at jeg gråter ofte!

Det ser ut at det er egentlig bare min babyen, bare at vi bor hos pappaen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker er at mannen din er LAT.

Dernest lurer jeg på om han er umoden i og med at han tar så lite ansvar hjemme, men brisker seg ute? Et ekte mannfolk tar i et tak, det er min holdning! :)

Du må tørre å kreve at han tar sin del av ansvaret. Det er DERES, og ikke ditt, barn!

Hva mener du med at dere bor hos pappaen? Er det ikke deres felles hjem når dere bor sammen??

Skrevet

Det kommer når barnet blir eldre, enkelt og greit.

Et tips er å si at pappaen bare MÅ, gjør alt klart og ta deg en liten tur på cafe med ei venninne. Det går faktisk an å prate med disse mannfolka, og ikke godta at "det tar så lang tid" for ham, øving gjør mester!

Andre muligheter; når pappaen er hjemme parkerer du barnet hos ham og går i dusjen, en dusj, helt alene uten bekymringer gjør mirakler;)

Skrevet

Det er som om jeg skulle ha skrevet innlegget ditt selv. Nøyaktig sånn er det hos oss også. Babyen fikk mitt navn, fordi vi ikke var sammen da babyen ble født. (Vi er gift, men han ville ikke ha barn og så ble det barn og da dumpan meg) Nå bor vi sammen og vi er venner og vel forlikt. Men jeg vasker, rydder, tar vare på babyen, betaler alle regninger (med mine penger) etter en god del måneder med dette begynner jeg å bli rimelig fustrert. Han maser om når babyen skal få hans navn. Jeg sier til han, når du viser at du er en god ektemann og far. Ikke før. Jeg elsker babyen min så jeg har ikke noe mot å tilbringe tid med han, men en bitteliten pause hadde vært gull verdt. Jeg kommer til å ha babyen hos min mor et par uker neste månede mens jeg tar et kurs. Det blir så utrolig deilig. Babyen vil da være 9 mnd.

Skrevet

Unnskyld at jeg lurer, men er det ikke som om du har en ekstra baby i huset når mannen ikke stiller opp? Høres nesten ut som om han bor på hotell...

Skrevet

samme her, men jeg bor ikk emed noen far da hehe, men faren her har ikke jobb men idder allikevel ikke hjelpe til:P

men du har jo bare permisjon fra jobben, som er 8 timer hver hverdag, så resten av dagen hadde jo jo uansett hvert hjemme, så faren må jo hjelpetil når han er hjemme fra jobben, for du har jo kun permisjon i den tiden du egentlig skulel på jobb, og ingen jobber 24 timer i døgnet 7 dager i uken.

Skrevet

sorry for mye skrivefeil, men har babyen på fanget nå, så klarer ikke helt å følge med på hvilke ord og bokstaver jeg har fått med. håper du forsto. si at det er bare 8 timer på hverdager du har permisjon, resten skal dere dele 50/50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...