Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei..

Nå har jeg vært i tenkeboksen... 1år har gått og ingen ting skjer hverken fra eller til.. Vurderer og gå på pilla igjen nå og ta pause til Mars.. Trur det kan være greit og få tenkt på noe annet + slippe mens i mange uker om gangen en periode... Jeg har jo egentlig ikke lyst på barn født i nov/desember,., Så om jeg har litt tolmodighet kan jeg jo være heldig...

+ at det er en annen grunn. Jeg har jo tenkt meg til lege nå rett over jul og komme i gang med vekttap så det blir lettere for meg og bli gravid...Kanksje jeg er heldig og får reductil.. Jeg trur jeg skal prate med legen også om jg burde starte med pillen eller finne på noe annet... + at det blir vel full hormon sjekk tenker jeg....

gruer meg, men det må gjøres, alt for spira...

hva syntes du?

klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei:)

Uff, ikke noe gøy å være i tenkeboksen. Jeg skal snakke med Marius i kveld om hva vi gjør videre, så vi er i tenkeboksen vi og.

Jeg synes det høres ut som en god plan å snakke med legen. Kan jo hende at du blir henvist til gyn og får metformin. Da kan går du ned i vekt samtidig som dere prøver:) Hvis ikke så kan det jo være deilig med noen måneders pause og, og slippe så lange mensperioder.

Jeg synes du burde snakke med legen om hva han anbefaler:)

Klæm

Skrevet

Nei det er kanskje ikke morro, men det må jo til en gang i ny og ned... Så da... Blir jo veldig spennende og se hva Marius sier nå da... håper han skjønner at julen er over og det er på tide og ta litt ansvar... hehe... Men er ikke lett alltid..

Jeg skal ringe legen i morgen tenker jeg... så får vi se.. Jeg syntes det kan være greit og slippe og tenke på prøving og lange menser og slike ting mens man ordner opp i andre ting.. Men får se.... Kanskje jeg blir satt på minipilla eller noe... Det er jo ikke like ødlegende...

Jaja, håper dere hadde en bra dag og natt i går... Det hadde vi, koslig men ganske rolig.. jeg ble ikke full, men det var i grunn bare godt...

Ellers har julen gått stille og rolig for seg...

Nå skal vi på kaffe besøk til jakt kompisen til Anders og kona.. blir koslig... kos deg i kveld da!

klæm

Skrevet

Ja da hadde vi til slutt den samtalen jeg har ventet så lenge på. Han sa at selv om han helst bare vil fortsette sånn som nå, så forsto han at det er veldig tøft for meg. Så derfor går han med på å levere sædprøve:) Uheldigvis skal han 6 uker i praksis, så han får ikke gjort det før i februar. Men når jeg har ventet så lenge, så holder jeg vel ut litt til:)

Det som er rart er at jeg trodde jeg skulle bli så glad hvis han bestemte seg for det. Men egentlig føles det helt grusomt. For det første føler jeg meg som den slemmeste i verden som "presser" han til å gjøre noe han absolutt ikke vil. For det andre er jeg livredd! Jeg er så redd for at han ikke har noen levende svømmere. Og hvis alt funker hos han så er jeg redd for alt jeg må igjennom, jeg har ikke lyst til å ta lap! Og tenk om vi faktisk må gjennom prøverør, tenk om vi ikke lykkes. Men forhåpentligvis er jeg nå et skritt nærmere å få babydrømmen i oppfyllelse:)

Kjempebra at du ringer legen i morgen. Er like greit å komme i gang. Kan jo hende at minipilla eller p-pilla stabiliserer hormonene dine slik at kroppen er i full balanse når du slutter på de igjen. Håper at du får time raskt.

Det hørtes ut som en koselig nyttårsaften. Jeg hadde det kjempegøy! Det ble festing på oss natten lang. Jeg ble akkurat passe full og hadde det helt knall:)

Håper du har hatt en fin kveld:)

Klæm

Skrevet

Heihei..

Skjønner du syntes det er slemt og presse han til og levere prøven og at det i seg selv er skummelt... Men det er jo tross alt bedre og få den beskjeden som faktisk er reel ed eller uten prøven. Situasjonen deres er jo som den er uansett... Spira lar vente på seg... Når dere først vet hva som er greia så kan dere i hvertfall ta hensyn til det og angripe de problemene som måtte komme sammen. Kankskje er det ikke så alvorlig... dere har jo hatt en kjemisk, så dere kan jo få det til!! Kanskje du bare må ha litt hormoner osv.....

Det kommer til og gå bra..

Jeg for min del ringte for sent til legen, nå har de pause, så må prøve igen kl halv1.... Gleder meg ikke, men skal bli godt og komme i gang med utreldelse også.. gleder meg litt til og legge det hele på hylla en liten stund.. Kanskje dere bør gjøre det samme også? til M har levert prøve... Ikke begynne på pilla da, ser at ikke du gjør det..

Men ikke tenker på det i det hele tatt til det blir mer utredning.. Dere kan ha godt av det...

klæm

Skrevet

Ja det er mye bedre å få beskjeden, enn å ikke vite hva som er galt. Men tanken på å få beskjeden at vi ikke kan bli gravide er så skummel. Men som du sier har jeg jo hatt en kjemisk før, så da burde det kunne gå:) Forhåpentligvis trenger jeg bare litt hormoner, kanskje noe som forlenger lutealfasen.

Nå har du kanskje ringt igjen. Hvordan gikk det? Fikk du time om ikke så lenge? Blir nok bra å komme i gang med utredning, kommer til å holde på med det omtrent samtidig vi da:) Skjønner du synes det blir deilig å legge det på hylla litt.

Vi har bestemt oss for å prøve hardt fram til han har levert prøven vi. Så kanskje vi er heldige og klarer det selv. Og det går helt fint for meg. For så lenge jeg vet at vi skal finne ut av ting, så slapper jeg mye mer av, og bryr meg ikke så mye om det ikke går:)

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...