Gå til innhold

Andre som får meldinger rettet mot barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som foreksempel:

"Jeg ønsker Lisa et fantastisk år, gi henne et kyss på kinnet fra meg"

Hva syns dere om slikt? Barnet kan ikke lese og får ikke noe glede ut av det. Jeg svarer ikke på sånne meldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... sånn får jeg også, av en av slektningene til småen på barnefar sin side. jeg syns det er undelig og sende melding til folk som ikke kan lese.

Skrevet

herrefred er det et problem?

Jeg ville blitt glad hvis noen sendte meg melding til barnet mitt. Å vite at en person vil mitt barn godt å tenker på det synes jeg er en herlig tanke.

Selv om ikke barnet vet om det varmer det mammahjertet.

Skrevet

jeg kan ikke se at det står noe sted at det er et problem. for meg er det ikke noe problem. folk kan sende så mange sånne meld de bare vil. men jeg får ikke noe ut av det og ikke småen heller og det ville aldri falt meg inn og sende en sånn meld til noen.

Skrevet

Jeg får mye ut av slike meldinger selv. Blir kjempeglad når jeg vet at noen tenker på barnet mitt.

Skrevet

det både får jeg til gullet mitt, og sender selv..syns det er fint å vite at noen tenker på lillegutt selvsagt:)

Skrevet

men sender du da meldingen for at han/hun du sender til skal vite at du bryr deg om barnet? eller fordi du ønsker barnet et godt nyttår?

i mitt tilfellet ville jeg funnet det veldig merkelig om dette familiemedlemet hadde behov for at jeg skulle vite at h*n liker småen. siden jeg strengt talt ikke kjenner personen noe serlig og ikke har noe med h*n og gjøre.

og om h*n sender for at han/hun ønsker småen et godt nyttår, så forstår jo ikke han noe av det.

jeg forstår ikke tanken bak sånne meldinger, med mindre man kjenner den man sender til og da også ønsker den man sender til et godt nyttår. av typen "jeg ønsker deg og gunnar et godt nyttår. hils å si at jeg er glad i han" at det altså er for å glede den man sender meldingen til og ikke barnet.

Skrevet

Akkurat det synes jeg er litt undeforstått.. At man ønsker barnet en god jul, og selvsagt også mammaen. Syns det er kjempefint å vite at noen tenker på barnet mitt, men siden hun bare er et år, videreformidler jeg ikke meldingen..

Skrevet

nå sender da hvertfall ikke jeg til andre enn de jeg kjenner godt..som oftest er det til min søster om datteren henns-altså tanteungen min

Skrevet

hva mener du? at om man skriver "kjære gunnar jeg ønsker deg en fantastisk jul, masse klemmer fra X og X" så ønsker de meg også en god jul? eller at det skal stå "kjære gunnar vi ønsker dere en god jul osv"?

jeg tror ikke de på noen måte ønsker meg en god jul når de skriver at de ønsker at småen skal ha en god jul

Skrevet

Snakk om å vri og vrenge på alt, slik at det blir noe negativt:(

Ærlig talt så kan det vel tenkes, at de ser for seg at dere forteller barnet senere, at denne personen brydde seg om han/henne da de var små også.

Skrevet

det syns jeg er en undelig tanke gang. barnet vet da selv hvem som er der for det og hvem hun/han er glad i. noen meldinger fra eller til spiller da ingen rolle. sønnen min er jo glad i denne slektningen uansett om jeg får rare meldinger eller ikke.

men jeg kan gå med på at denne slektningen kanskje har et behov for å vise meg at han/hun bryr seg om småen. men det er jo i grunn et rart behov det også.

altså, det gjør meg ingen ting at folk sender meldinger til småen på min mobil. jeg forstår bare ikke hensikten med handlingen.

Skrevet

Her fikk vi alle tre (jeg, sambo og gutten) nyttårsmelding fra pappaen med en "skikkelig smask" til guttungen. Synes det bare er koselig jeg da og svarer på sånne meldinger. Viser bare at pappaen tenker på gutten sin.

Skrevet

Er det rart det blir mye konflikter, når man ikke kan la slike ting passere uten å tenke negativt:(

Skrevet

hei nei du kan så si anonym:P

Jeg føler ingen behov for å forklare hvor jeg gjør det eller ikke.Tanken er nå hvertfall fin :D

Skrevet

ja en sånn melding hadde jeg syntes vært koslig også :-)

Skrevet

jeg tror de fleste kan lese ut av en meld man får av bestemte personer om det er en god tanke bak eller ikke. uten at man nødvendigvis er en konfliktskapene person av den grunn. for det er jeg apselutt ikke og det vet alle som kjenner meg her inne og det er jo en god del.

og det er jo en stor forskjell og tenke "så rart, hva skal jeg med den?" en og lage en konflikt. for det er jo virkelig ikke noe å lage en konflikt ut av eller ta opp.

Skrevet

Når jeg leste denne tråden fikk jeg en sånn følelse av at det sitter flere som er bitre på barnets far, eller har en krangel pågående med vedkommende evt vedkommendes familie. Kan nå godt avslutte en melding jeg til noen om at de må gi lille **** en kos fra meg:) Og når noen faktisk sender det til mine barn, så gjør jeg det, selv om minste hvertfall ikke forstår ett kvidder av det. men da har de hørt navnet på den som sendte kosen, og på en måte forbinder navnet med noe godt...

Skrevet

Sånne kommer her også.

Hei XXXXX. Håper du har det bra, tenker masse på deg. Du får hilse moren din. Klem fra xxxxxxx

Skrevet

jeg syns det hadde vært koselig og langt mer forstårlig om det var sånn som det du skriver anonym 20:36. altså at den som leser meldingen faktisk også blir snakket til som i "hils moren din"

Skrevet

om det er meg du snakker om.så har jeg og barnets far et fint samarbeid :-)

og av slutte en meld med "gi den lille en kos fra meg" kan jeg også sende, og det ser jeg på som en normal ting og gjøre. og om du tror det er det jeg snakker om så må du lese tråden en gang til.

Skrevet

Tror jeg hadde syntes det hadde vært fint om barnefar hadde sendt en slik melding. Om barnet er lite, og kanskje ikke har egen telefon far kunne ha truffet barnet på, ser jeg ikke problemet. Det e klart foreldre tenker på barnet/ barna nyttårsaften/jul. Og om barnet ikke er i nærheten,hva er galt i en slik mld. Hva mener trådstarter barnefar egentlig skulle gjøre??? Du er heldig som ikke har større bekymring ang barnefar....

Skrevet

Hvor står det at det er snakk om barnefar? og det står da strengt tatt at det ikke er noe problem, det står rettere sakt opptil flere ganger at det ikke er et problem. Hvorfor antar alle at alle innlegg her inne være et problem?

Skrevet

Tenkte generellt gjennom tråden, leste innleggene men la ikke merke til nickene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...