Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hadde en koselig dag sammen igår, skulle overnatte der, lå på et annet rom enn mannen pga plassmangel. Vi sto opp kl 9 når lillesnupp våkna, skulle til å vekke mannen kl 10, men svigermor sa han skulle sove. Jeg blei kjempe lei meg pga han ikke ville opp og spise frokost sammen med oss, vi var jo tross alt hos hans foreldre, og han har sovet lenge hele jula, jeg har ikke sovet lenge en eneste dag. Kl 12 vekte jeg han og var sint. Da blei han enda sintere enn meg fordi han hadde ikke blitt vekket. Men endte med vi dro derfra i sinne.. Jeg skulle kanskje ikke blitt så sint, men va så skuffa at jeg var på gråten. Men han blei jo enda sintere. Off,er det normalt med sånne konflikter hele tiden? Gir snart opp hele greia..
~sjiraff~ Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Hvis man blir så sint for en liten misforståelse så ligger det kanskje litt dypere konflikter/problemer til grunn?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor mora hans ville at han skulle sove jeg da...Er det ikke vanlig å spise frokost sammen på en slik dag?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Beklager, men dette er jo bare en bagatell... Å "gi opp hele greia" vitner mer om et særdeles urealistisk syn på hva som er et parfohold, og hva det innebærer. Alt er ikke rosenrødt hele tida, men om man skulle laget konflikter av alt mulig, så må man begynne å velge hvilke kamper man har tenkt å kjempe! Det blir for meg litt som å kaste ut gubben fordi han klemmer "feil" på tannkremtuben.... Mulig det ligger mer under her, og det håper jeg nesten, hvis dette var utløsende for at du får tanker om å "gi opp hele greia". Mye må man tåle, og mye må man SNAKKE om! Kanskje dere burde ta dere en liten realitycheck i forholdet deres? Sett dere ned og snakk rolig og ordentlig med hverandre om hvordan dere har det, hva dere forventer av parforholdet, av partneren og av dere selv. Så kanskje dere kommer litt mer på G.
Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2009 Ja, vi har problemer da men.. Han kunne sagt han ikke hadde blitt vekket på en ordentlig måte, ikke bare pakket og dratt. Svigermor sa flere ganger han ville sove og vi ikke skulle vekke han, argh. Blir så irritert.
Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2009 Det var han som sa når vi kjørte at vi skulle aldri mer gjøre noe med noen av foreldrene våre mer, hvis det var oss mer, men det tvilte han på. Så er han som forventer det skal være rosenrødt hele tiden. Og at jeg var urimelig som blei sint og lei.
mayaya Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Kunne du ikke ringt han på mobilen og spurt hva han ville da? Hvis svigermor ikke ville la deg slippe inn... hehe
~sjiraff~ Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Dere overreagerer noe sinnsykt begge to. Svigermor har ikke noe i denne konflikten å gjøre, hva hun sier og gjør er ganske uvesentlig. Dere har tydeligvis masse underliggende problemer her og det er det dere må ta tak i, ikke hvorvidt han sov lenge eller ikke i dag.
Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2009 hehe,jo jeg ringte, men han hadde ikke bat på mobilen. Glemte mobil laderen hjemme.
LapScouse Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Jeg skjønte veldig lite av: " Jeg blei kjempe lei meg pga han ikke ville opp og spise frokost sammen med oss" når "Kl 12 vekte jeg han og var sint. Da blei han enda sintere enn meg fordi han hadde ikke blitt vekket." Hvordan får du det til at han ikke ville spise frukost med dere når han faktisk egentlig ville stå opp...!? Han var jo sint for at han ikke hadde blitt vekket. Selv hadde jeg bare sagt ifra til svigermor jeg at "han har unger og ta seg av" eller "vi pleier alltid spise frukost sammen på sånne dager". Du kan ikke la det gå utover mannen din at du ikke klarer å snakke med svigermor.. mannen din har ikke gjort noe galt! Jeg hadde blitt sint jeg og om jeg var mannen din, sint på teite kvinnfolk som blir sur for ingenting og styrer på uten at det er nødvendig. Chill out....
melkekua™ Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Hadde aldri hørt på hva svigermor hadde sagt. Jeg hadde sagt at gubben skal vekkes. Ingen svigermor skal bestemme her i gården! Tror du og mannen må ta dere en oppklaringsrunde.
LapScouse Skrevet 1. januar 2009 #12 Skrevet 1. januar 2009 Hadde tatt meg en oppklaringsrunde med svigermor jeg, en høylydt en.
petite fleur Skrevet 1. januar 2009 #13 Skrevet 1. januar 2009 Nei, det er ikke normalt med sånne konflikter hele tiden. Enig med slimål i at mannen din aldri hadde gitt utrykk for at han ikke _ville_ spise frokost med dere - han sov jo og fikk ikke sagt noe om saken!
Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2009 Jeg angrer på at jeg reagerte sånn nå da, men han overreagerte han også. Og den underliggende konflikten var at han har sovet lenge nå i snart to uker. Og jeg hadde gledet meg litt til vi skulle til svigers fordi da sto han vel opp siden vi var der. Og når svigermor sa han ville sove lenge, antok jeg at hun hadde prara med han og det var samme som hele jula og han ikke ville opp og spise frokost sammen med oss.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #15 Skrevet 1. januar 2009 Oi, og dere har unger oppi alt dette tullballet her?! Dere trenger en skikkelig realitycheck asså, dere krangler om sånne ting man krangler om når man ikke liker hverandre og bare VIL krangle. Kan da slett ikke være noe hyggelig for verken dere, barnet eller svigermor som havnet midt oppi dette mer eller mindre uvitende. Hun forsøkte vel bare å være grei med sønnen sin, sånn ut fra hva jeg leser i allefall. På den annen side, svigermor bestemmer IKKE når min mann skal vekkes! Nå er han min, ikke hennes, vi er familie og JEG er den som sier hvem som skal opp om morgenen!
Lina08 Skrevet 1. januar 2009 #16 Skrevet 1. januar 2009 Masselatterbletildatter (x2: haha, nå fikk jeg meg en liten flir altså..så for meg at du stod der og liksom : Arne! Du skal ligge! Olav! Du skal stå opp! Kom igjen Gudrun, opp opp!! Leif, gå og legg deg, du skal IKKE stå opp! hehe..
solemio Skrevet 1. januar 2009 #17 Skrevet 1. januar 2009 Uff, det er ikke greit for noen dette. Søvnmangel gjør mye rart. Å bli vekt kl 12 av en sinna kone er jo ikke en god start på året. Da ville jeg også blitt sinna, tenker jeg. Her i huset pleier vi å sjekke hva den andre vil neste dag før vi legger oss, sånn at vi har samkjørt forventningene litt. Altså en slags oversiktsplan som inkluderer hvem som sover, hvem som står opp med ungene, hvem som vil shoppe, på cafe, etc. Det har spart oss masse bry. Men vi tar heller ikke alt den andre gjør eller sier i verste mening, det ser det litt ut som i innlegget ditt at dere gjør. Å prate sammen der begge får sagt hvordan man selv opplever at ting er, er kanskje en løsning?
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #18 Skrevet 1. januar 2009 Hvis en voksen mann vil bli vekket så setter han på en vekkerklokke eller spør om noen kan vekke han. Det å bli sur for noe sånt er jo bare utrolig teit. Kommunikasjon - og samlivsproblemer kan man få hjelp med. Gjør det før det blir for sent.
OsloMor Skrevet 1. januar 2009 #19 Skrevet 1. januar 2009 Nå er det jo nettopp slike hverdagskonflikter som ofte tar knekken på forhold så det trrenger ikke å være noe dypere som ligger til grunne, og det er ikke uvanlig å ha slike konflikter i hektiske liv heller. Jeg synes virkelig mannen i denne sammenhengen oppførte seg skikkelig dårlig, og når HI er utslitt så er det jo ikke rart at hun er sint. Når attpåtil svigermor bryr seg, så hadde jeg også blitt sint i HI sitt tilfelle. Slike ting må man snakke ut om når sinne, og ungene har lagt seg, og svigermor er langt borte.
Snuppa! Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 1. januar 2009 Tusen takk for svar. Har fått roet oss og prata litt ut. Er mange ting vi begge må forbedre oss på. Men var veldig kjedelig at svigermor fikk meg til å tro at hun hadde vekket han og at han sa han ville bare sove. Stakkars gutten min som er så sliten sa hun under frokosten.. Jaja, de mennene er og blir svigermors lille gutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå