Gå til innhold

Brødskive til 7 måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man go brødskive til en 7 mndr gammel baby? Jeg er så redd for at han skal sette i halsen,så i de tilfellene ha har fått noe har han fått bittebittesmå biter. Mindre en tuppen på lillefingeren. Gir dere skalk også?? Hvor store kan i tilfelle bitene være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga små biter på den tiden. Ikke opplevd at hun har satt i halsen og hatt problemer med å få det opp igjen, det går som regel fint :-)

Ha bittesmå biter, omtrent som lillefingerneglen. Nå gir jeg henne hele skiver, hun er litt over et år.

Skorpe ventet vi med til hun var litt mer vant med brød.

Skrevet

Okei,tusen takk for svar:) Da skal jeg prøve litt små biter etterpå igjen,og vente med skorper en stund:)

Skrevet

Skorper er også greit, men følg med, ikke la barnet sitte å spise aleine. Her har vi "skalka" fra 5 mnd alder. Klør godt i gommen.

Skrevet

Nei,spise alene hadde han ikke fått lov til. Jeg kan gjerne prøve en skorpe til han..men svelger de skorpene også? Eller bare tygger og sutter de litt,også tar vi den ut?Jeg vet at jeg spør så dumt,er bare uerfaren seh.. hehe..

Skrevet

De svelger det! De "sutter" det i seg. =) Prøv også å gi skalken, godt for de små! De får ikke i seg så mye i gangen, bare følg med når han spiser! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...