Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi var hos svigers i går kveld, og der holdt naboguttene på mellom 7 og 11 år på med å skyte opp raketter på egenhånd. De sto uti gata og skjøt raketter alle veier, og kastet også en kinaputt på taket til bilen vår (gikk fint da). Jeg gikk tilslutt ut og sa ifra om at de ikke kunne holde på sånn - de er tross alt ikke gamle nok, og det kan være livsfarlig. De hørte ikke på meg, og kalte meg bare "jævla kjerring" osv. Så så jeg de fyrte på en rakett som ikke gikk opp, og da gikk en av guttene bort og bøyde seg over raketten for å finne feilen. Herregud, det er jo livsfarlig, den kunne jo gått av når som helst! Jeg gikk bort til moren og sa ifra, men hun sa bare at det var hennes unger og at hun hadde bestemt at de fikk "leke med fyrverkeri". Jeg turte jo såvidt å gå utenfor dørene der oppe, de guttene var jo klin gal med fyrverkeriet. Når vi skulle reise sto de på hver sin side av veien og skjøt raketter mot bilen vår, men vi ble heldigvis ikke truffet av noen da. Da ringte jeg rett og slett politiet. Om de kom eller ikke aner jeg ikke, men det håper jeg virkelig! Er det virkelig normalt å la så små unger skyte opp fyrverkeri alene??? Har aldri sett sånt før, det er vel 18 års aldersgrense?
ketosina Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Nei det er ikke normalt at barn i den alderen får sende opp fyrverkeri alene. Det er VIRKELIG ikke normalt. Og i allefall ikke normalt at mor ikke bryr seg!
Stratos med 3 barn Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Galskap! Håper politiet tok en prat med den moren
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Det er nokon som ikkje skal la seg fortelle fra andre at det dei gjer er livsfarlig. Også har du dei som har fri barneoppdragelse og ikkje lar nokon snakke til ungane deiras og dei gjer det nå i hvertfall ikkje. Er mange klassiske eksemplar på det. Hadde det vert meg så hadde eg tatt det i fra dei og ringt politiet etter første prat med mor. Fortalt mor kva eg kom til å gjera for eg aktar ikkje å la dei utsette seg for den faren mot seg sjav og andre rundt dei. Hvis mor ikkje kan ta det ansvaret så hadde eg gjort det og venta der til politiet kom. Hadde ikkje godtatt det i det heile tatt.
mamarama og lille banan Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 I alle dager?! Moren kan ikke være rett nagla, eller ruset...synes det var riktig handlet av deg
Tante Bassa Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Uff, det er jo galskap av mora og la guttene "leke" med fyrverkeri. Håper politiet kom og tok en alvorsprat med både guttene og mora. Fulle folk og barn bør holde seg langt unna fyrverkeri!
mamarama og lille banan Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 jeg synes egentlig det er så ille når moren svarer sånn at det kvalifiserer til en bekymringsmelding til barnevernet.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Er som regel foreldrene og ikke ungene det er noe galt med. Forstår ikke hvordan foreldrene tørr å la dem drive på slik i det hele tatt.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Ja, disse ungene gjør så mye rart at jeg også syns det er på plass med en bekymringsmelding til barnevernet. Jeg er IKKE den som ringer barnevernet for ingenting, men jeg har sett nok fra den familien der for å si det sånn...
Yo&La+spire Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Vel visst den mora skal fortsette å si at hennes unger får drive med lek som er livsfarlig både for de selv og andre så er det ikke sikkert at de forblir hennes unger fremtiden....At man har forskjellig syn på hva unger får lov til er greit, men noen ting er bare ikke lov! Og så lenge hun bor i Norge får hun rette seg etter norske lover. Kjempebra at du sa ifra og ringte politiet!
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Hvorfor ringte dere ikke og anmeldte foreldrene til politiet? Kan jo gå galt både for barna og andre når uansvarlige foreldre lar barna leke med fyrverkelig uten tilsyn. en ting at 10-12 åringer får tenne på småting, det synes jeg de skal få lov til, det er jo halve moroa, men da skal de voksne "henge over dem" hele tida og sørge for at det er trygt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå