beggeto Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Kan jeg ta med ettåringen på en liten tur i pulk i -13 grader? Hvor mye klær? Har saueskinnspose.
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Jeg ville ikke gjort det uansett påkledning. Husk at de sitter helt i ro nede ved bakken hvor det er kaldest og med vinden som blir når man går, så virker det enda kaldere enn -13.
Jojo x3 Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 -13gr er veldig kaldt,men det kommer litt an på hvor i landet du er, innlands- eller kyststrøk. Jeg hadde med min 1,5 åring på pulktur i minus 10 gr forrige helg. Det gikk helt fint og da vi kom fram (etter 2,5 timer) var hun fremdeles varm og god. Hun har skinnfell underst, sitter i termopose med dress, ull+fleecetøy, votter og lue, varme sko. Nederst i pulken er det sånn isoporunderlag. De sitter veldig lunt og godt i pulken. Hvis det blåser og er så mange minus hadde jeg ikke tatt ungen i pulk.
Jojo x3 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 glemte å skrive at det var vindstille da vi var på tur...
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Ull klær og/eller flis i hvertfall fra innerst til ytterst. 3 lag med klær vil jeg anbefale. Når de blir sittende i ro så blir de fort nedkjøte. Sjekk jevnlig og ikke ta for lang tur. Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde turt med så liten unge i den kulda, men spørs på luftfuktighet, vind osv også...er lufta tørr og helt vindstilt så kansje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå