beggeto Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Mini begynner i barnehagen nå så da må jeg vel merke alle klærne hennes. Har kjøpt påstrykbare merkelapper fra askeladden.no. Men lurer på om dere stryker på lapper på ALLE klærne? Alt fra sokker og bodyer til uttapåklær? Blir jo både dyrt og mye jobb. Kanskje det holder med tusj på småklærne? Og er det noe spes sted på klærne vi bør feste lappene for at bhg folka skal finne dem?
Gjest -<<- Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Merker alt, men om det gjøres med merkelapp eller merketusj er jo opp til en selv - så lenge merkingen kan leses. Nettopp sokker, bodyer etc. er jo nesten det viktigste å merke, for mens det er en viss sjanse for at barnehageansatte husker at den grønne utedressen er lille-Pers, er det vilt usannsynlig at de ser forskjell på de svarte sokkene til lille-Per og de svarte sokkene til lille-Pål. Vanligste er vel å feste lappene ved siden av merkelappen som ofte er på tøyet (nakken, øverst i buksen bak etc).
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Det er litt jobb når man tar alt, men ta med strykebrettet på rommet hennes og stryk lapper på etterhvert som du tar det ut av kommoden. Det går fint å bruke tusj også, men på klær som vaskes ofte og med høy varme, så går ofte tusjen bort. Mulig det finnes en holdbar tusj på markedet, men en spesial penn jeg kjøpte forsvant etter noen få vask..
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Jeg bruker tusj på alt av innetøy og skriver kun forbokstaver på lappen som allerede sitter i klærne. Jeg har brukt noe vanlig sprittusj og noe merkepenn og har ikke opplevd at det har forsvunnet selvom det meste av klærne vaskes på 60grader og så i tørketrommel etterpå. Og hvis det forsvinner, så er det bare å skrive på en gang til. Sokker merker jeg ikke, rett og slett fordi jeg ikke gidder og det er ikke akkurat noen stor utgift å kjøpe noen ekstra par hvis noen forsvinner. Jeg har ikke brukt strykelapper i det hele tatt. Bruker tusj på mye av uteklærne også og har brukt klistrelapper på noe også, bla utedressen (i tillegg til tusj på merkelappen). Klistrelapper bruker jeg også på matboks, smokk ol På hjemmestrikket ulltøy ol bruker jeg lapper jeg syr på. Ser det er veldig mange smokker uten navn på i barnehagen mini går og jeg tviler på de ansatte har full kontroll på smokkene hele tiden, så jeg syns det er noe av det viktigste å merke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå