Gå til innhold

Noen som vet noe om rier...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke jeg, siden dette er min første.

Spurte jordmora om hvordan jeg viste jeg hadde rier og svare jeg fikk da var; det vet du bare.

Derfor spør jeg dere; rier- kort forklart, er de nesten som kynnerer bare at rier går i korsryggen i tillegg?

Jeg har endel slike "kynnere" nå som minner veldig om skikkelige mens smerter som sprer seg til korsryggen. De varer ikke noe lenge, men kan dette være små rier?

Jeg har passert termin så det er kanskje ikke så usansynlig...?

Jordmor har ikke vakt nå så jeg får ikke snakket med henne om dette.

Men kanskje noen her inne vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig vanskelig å forklare det der, og det er jo så forskjellig fra gang til gang,og fra person til person.. men som jordmor sier så er det vanskelig å ikke merke forskjellen når dem først er ordentlig i gang. du bare vet det for dem kommer regelmessig og smertene er mer intense også i starten om man skal sammenligne dem m kynnere. dem tar mer tak i kroppen føler jeg i fht. en kynner som bare gjør magen hard.

godt nyttår og lykketil=)

Skrevet

Vil bare si at siden jordmoren din ikke har vakt kan du gjerne ringe til føden og høre..:) Mye mulig det er tidlige rier du har, men min erfaring fra sist er som din jordmor sier. Du VET når det er ordentlige rier..:)

Lykke til!:)

Skrevet

Vel jeg er ikke helt enig i dette. Selvsagt vet en når en er kommet ordentlig i gang, men på forrige fødsel hadde jeg aldri en kynner som jeg kjente. Fikk rier som begynnte regelmessig hvert 4 min men ikke var særlig vonde. De økte bare i intensitet utover kvelden, men det var aldri mer en 4 min mellom.

Denne gangen har jeg den siste uken hatt falsk alarm to ganger, med sterke smerter nedover lårene og i ryggen men de har ikke vært regelmessige. Begge gangene har det resultert i at en bit av slimproppen har kommet ut. Jordmor kaller dette kynnere, alt som ikke ender i fødsel er kynnere. Så det hjelper visst ikke å kjenne etter om det i ryggen eller magen gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...