Gå til innhold

Dere som har vert kvalme før uke 12!!! Litt bekymret:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er litt bekymret for spiren min nå!!!

Eg vart kvalm når eg var 5+6. Har kastet opp mellom 4-10 ganger hvert eneste døgn, både morning, dag, kveld og natt. Vert kvalm 24/7.

Og idag er eg 8+0, og kvalmen er forsvunnet helt!!

Har ikke vert kvalm på 3 dager nå! Ikke litt uvel heller, bare om det går lang tid før eg spiser.

Noen andre som har hatt det sånn i 1. trimester???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det med meg å. Ingen grunn til bekymring vil jeg tro ;)

Skrevet

Nei det er vel kanskje ikke de! Men syns det er så rart at den bare plutselig forsvinner når eg har vert så dårlig som eg har vert.

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 8-10. så forsvant kvalmen plutselig over natta og jeg har vært i god form siden. Bare vær glad du, for det er ikke gøy å være kvalm!

Skrevet

Så godt å høre:) Takk for svar begge 2:) Er veldig glad eg slipper den,for det har vert en hard jul i doskålen:P men vart litt bekymret nå når den ble borte sånn plutselig. Eg begynte å spise grove knekkebrød annen hver time...kanskje det var det som gjorde susen:)

Skrevet

Åh du burde være sjeleglad for å bli kvitt kvalmen....jeg har spydd dag ut og dag inn fra jeg var 6 uker på vei...nå er jeg 11+1 og fortsatt like kvalm. har blitt sykemeldt da jeg er dehydrert og ikke klarer å beholde verken mat eller drikke. Legen sa at hvis jeg ikke snart klarer å holde på hvertfall drikke vil jeg bli lagt inn 2 døgn for å få intravenøst.... håper jeg slipper det... Vil ikke være kvalm mer....:-(

Skrevet

Ja eg er glad eg er kvitt den så lenge det ikke er noe gale siden eg bare er 8 uker på vei. Eg tok en overdose B6 vitaminer...3 tabletter, kastet opp 5 ganger på 4 timer låg på sofaen noen timer, spiste 5 grove knekkebrød så var kvalmen borte. Spiser knekkebrød hver annen time nå og merker den ikke! Kanskje det var de som skulle til:D

Syns synd på deg ikke noe gøy å være dårlig!

Skrevet

Jeg var helt ufyselig kvalm fra jeg var rundt 6-7 uker på vei, lå rett ut uten mulighet for verken å spise eller drikke. Ikke mye oppkast, men ekstrem kvalme! I uke 10 ble det mye bedre, begynnte på jobb igjen og følte meg topp;)

Nå, 15+0, er jeg dårlig igjen:p Denne gangen med oppkast. Så det kan gå opp og ned kan man si:)

Noen tips til hva man skal spise når man er kjempe kvalm og lei av ALT?:P

Skrevet

Ja, off, den kvalmen den kvalmen! Den har medlt sin ankomst nok en gang! Men heldigvis bare når det tar lang tid mellom måltidene. Eg spiser grove knekkebrød me brelett smør på flere ganger om dagen..nam nam...og etter eg har spist de til frokost i 7-8 tiden, spiser eg kyllingvinger og gulrot i hal 10 tiden:) + ett glass pepsi max, for er som regel kvalm da. Men etter det måltidet forsvinner kvalmen! Så trykker eg i meg en grandis i 11 tiden og sånn fortsetter dagen med mange middagsmåltid til 11 om kvelden, da klarer eg meg uten mat til 3-4 om natten.

Skrevet

jeg var utrolig kvalm og dårlig fra uke 4,nesten litt før også,og helt til uke 10,blitt gradvis bedre siden julaften. så jeg er så gla jeg slipper oppkast nå!! var utrolig slitsomt,alt kom jo opp..

nå er jeg blitt superkresen,spiser kun grovt brød eller knekkis med gul rund kyllingpostei og mayo,og drikker vann. spiser litt middag og,men det er ikke noe godt.. eplejus er også digg.

gleder meg til å komme over hit på 2 trimester på tirsdag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...