debatt1 Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Har to barn på 9 og 11. Når disse får julegaver av farens og stemors familie forlanger de at disse skal være hos far. Men unga vil jo selvfølgelig ha de nye klærne, smykker og toalettsakene hjemme. Det er jo gøy å vise fram det nye på skolen o.l. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Takk til de som vil svare, jeg blir bare så lei meg på barnas vegne... debatt1
fult hus:) Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 jeg mener at når barna er så gammle skal bare få bestemme selv om de vil ha tingene sine til mor elr far..
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Har samme problemet. Gaver fra fars side blir hos far, fra min side blir her. Orker ikke diskutere mer m han.
mn73 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Vi sørger for at ungene får gavene fra den siden der de er når de er der, og i utg pkt blir tingene der de har fått dem, men har de en grunn, så tar de det med dit de sjøl vil. Ungene bestemmer over sine ting, men de får klær etc også hos fedrene, rett og slett forde de trenger klær på begge steder og da slipper å dra det med frem og tilbake. Leker trenger de og hvert sted, så veldig ok å ha en ting her og en der.
bejb25 Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 jeg mener gavene fra mor/mors familie skal være hos mor og gavene fra far/fars familie skal være hos far. sånn er det her med gutten min,og det funker fint. han er hos faren sin annenhver uke så det blir kanskje annerledes enn hvis han bare hadde vært der i helgene
januarsurprise Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Jeg synes dette er helt høl i hue. Det er GAVER. Det betyr at barna har FÅTT det - med mindre det har blitt gjort klart for dem at det kun er til låns... Hallo altså. Hadde noen voksne likt at giver skulle bestemme hvor gavene deres skulle være...? "Nei, beklager, den er ikke til å ha hjemme - den MÅ du ha på hytta di!!"
Turid Laila Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Gavene er til barna, så barna kan selv bestemme hvor tingene de får skal brukes. Det er jo ren logikk.
debatt1 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2009 He he... Ja den er jeg også med på. Gaver skal det ikke være betingelser på. Fått er fått, det mener jeg også...! TAKK for svar ALLE sammen;-)
debatt1 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2009 Godt det er flere enn meg med samme synspunkt! Takk.
† I Jesu Navn † Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 9 og 11 år. Da er det latterlig å prøve å kontrollere hvor de har gavene sine. Men det kan jo hende de får noe av far som du ikke vil ha inn i ditt hus. Og det må respekteres syntes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå