Gå til innhold

Til dere flergangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere skriver her at dere kjenner bevegelser veldig tidlig, fra og med 12 uke og kanskje tidligere. Hva med oss som som opplever bevegelser mye senere, er d da slik at jeg burde bekymre meg siden jeg ikke kjenner så mye til bevegelser??

Jeg har en gutt på 4 år, han blir 5 år i april. Så er riktig nok noen år siden jeg var gravid. Men nesten så jeg blir litt bekymret her jeg sitter å leser om mangen av dere som kjenner bevegelser så tidlig. Nå er jeg 17+3 og har begynt så smått og kjenne at d rører seg inne i magen. :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte heller ikke kjenne liv før da:) Er nå i uke 24,å nå er hun bynt å bi sterk i beina gitt;) Er 2 gangs,nr 1 bi 5 i mai;) Så jeg ville ikke ha bekymret meg,vi er ikke lik all..

Godt nytt år!!

Skrevet

hei...

vet du, det har mye å si hvordan babyen ligger i forhold til morkaka. Hvis morkaka ligger mellom baby og din mage er det vanskelig å kjenne liv. mange andre ting som også påvirker hvor mye man kjenner..

Ikke vær bekymret du. har du vært på ultralyd?? Da så du nok antagelig at den beveger seg.. Er du veldig bekymret for baby kan du få legen til å høre etter hjertelyden til den lille.

LYKKE TIL OG GODT NYTTÅR

Skrevet

Ikke vær bekymret!!

Veldig enkel forklaring på dette: alle gravide er forskjellige!!!!!

(...og sånn rent medisinsk: har du morkaka på f.eks bakveggen i livmoren kjenner du liv tidlig, har du morkaka f.eks på fremveggen går det som regel lenger tid før du kjenner noe, og kanskje vil du kjenne mindre bevegelse hele svangerskapet enn en som har den på bakveggen - selv om babyene egentlig er like aktive.)

Skrevet

jeg er 2.gangs og kjente ikke ordentlig liv før uke 19/20.

Skrevet

Med mine to gutter jeg har fra før av kjente jeg liv ganske tidlig. i uke 13 og 14.. Men med 3 mann kjente jeg ikke før uke 19-20.. Men denne gang har jeg forranliggende morkake da så det er nok derfor jeg ikke kjente noe før.. Men plutselig en dagså eksploderte han inni der. og nå kan han sparkeså mye at det nesten er plagsomt til tider. særlig nar han driver å stanger ned i bekkenet for det er vondt det.

Husker jeg også var veldig bekymret i starten der.lå og kjente etter hver kveld om jeg kunne kjenne lillemann. men nei.. Men bare vent.. plutselig så kjenner du han/henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...