Gå til innhold

noen som har bedre greie på permisjon en meg her????se hit=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går ut i permisjon 2 juni(om ikke terminen blir flyttet ved UL da)

om jeg da tar 100 lønn,blir det da 48 uker hjemme,inkl pappaperm,Riktig??

og ettersom jeg begynner permisjonen på sommeren blir det jo på en måte over 2 ferier....så kan jeg ta 4 uker ferie neste år(feks begynne permisjonen med det)og 4 uker på slutten av permisjonen i 2010?

da blir det i såfall 56 uker tilsammen.

da varer permisjonen totalt sett til 28 juni??

Også regner jeg med å måtte gå hjemme til 1 aug.er vel ikke sjans å få bhg plass midt i juni hehe....slik at juli blir perm uten lønn....

Men når jeg tar ferie midt i permisjonen,når blir feriepengene utbetalt??når man tar ferie (og så blir perm pengene stoppet)eller når det vanligvis blir betalt i juni?jeg får penger fra jobben så kanskje ikke så lett for dere å vite,men noen som har erfaringer??

og fortsatt har jeg jo 2 uker med ferie til gode(eller noen dager ihvertfall,kan man ta alt før man begynne å jobbe igjen??

ble langt og sikkert rotete dette,men håper noen klarer å forstå poengene her=)hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

44 uker når det er 100% (inkludert fedrekvoten)

54 uker når det er 80% (inkludert fedrekvoten)

Jeg fikk beskjed om at man kan kun ta ferie 4 uker + 1 dag i permisjonen...men som du sier så kan du ta ferie når permisjonen er slutt. Jeg har termin i mai og kommer i samme greia som deg. Skal også ta ferie etter endt permisjon. Overfører 2 uker + 2 dager til 2010 (maks hva man kan overføre der jeg jobber).

Du må vente 6 uker eller 7 inn i permisjonen før du kan ta noe ferie.

Jeg har alltid fått feriepengene utbetalt i juni, nå er det arb.giver som gir meg lønn under perm.

Tror jeg fikk svart deg på det meste.....

Skrevet

ok.så da blir det

3 mai med ferie om jeg tar 100% &

12 jul om jeg tar 80%

Riktig??(begynner 2 juni)

Hva lønner seg da,når jeg må ha fri til 1 aug uansett?

Skrevet

Med 44 uker + 4 uker ferie kommer jeg fram til at siste dag i din perm eller far sin perm blir 3.mai.

Med 54 uker + 4 uker kommer jeg fram til siste dag i perm 12.juli.

Hvis far tar sin perm inne i din perm må du enten jobbe eller ta perm uten lønn. Her gjør vi det sånn at far tar sin perm når min slutter, så jobber jeg noen uker før jeg tar ut ferien min (slik at jeg får ferien min når det er fellesferie). Lettere å starte på jobb igjen når bhg.året begynner i august (jobber i bhg).

Om hva som lønner seg må du nesten regne ut selv.... du må ta lønna du får med 100% og dele på antall mnd det blir perm og sammenligne det med 80% fordelt på samme antall mnd.

Skrevet

men det blir jo 8 uker med ferie da....har 4 uker i 2009 og 4 uker i 2010.

så tenkte å ta 4 uker i 2009,og 4 uker når permen min er slutt,slik at det blir 4 uker lenger der og....

kommer nok til å jobbe når han tar perm ja,

Skrevet

Det går som sagt helt greit å ta 4 uker ferie når permen er over, for da har ikke nav noe med det.

Da blir det jo 4 uker ferie fra om med 4.mai

eller fra og med 13.juli....

Skrevet

ok.Takk=)

da har jeg ikke tenkt helt gæli da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...