togutter Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 vi tenkte å bestille oss sydentur i april/mai.. da har jeg 8-10 uker igjen til termin.. er det kanskje ikke så lurt? Burde man helst ikke reise sydover når det er så kort tid igjen?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har bestilt sydentur i begynnelsen av februar da jeg har 3 mnd igjen til termin. Så lenge svangerskapet har vært ukomplisert og man ikke har spesielle risikofaktorer, ville jeg ikke vært bekymret. Men kanskje greit å legge turen til et sted med god hygienisk standard og et bra helsevesen, i tilfelle noe skulle skje. Selv har jeg bestilt tur til Gran canaria (få valgmuligheter for 1 uke i februar..). God tur og lykke til med svangerskapet!
tre gulljenter <3 Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Jeg skal til Grand Canaria i midten/slutten av mars, og har termin i slutten av mai, Som forrige svar, har du et ukompisert svangerskap, skal ikke det være noe problem.
nesten30 Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Jeg ville ikke reist så langt som såpass langtkommen gravid. Ikke bare pga. hygiene etc. i syden, for der er det lett å forebygge ift. å velge med omhu hva en spiser og ha god håndhygiene. Men som gravid har en veldig økt risiko for blodpropp. Og det er ikke uvanlig å få blodpropp på lange flyreiser. Så i det hele tatt såpass stor blodproppfare hadde vært nok for meg til å ikke ville reise.
mirakelbaby Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Jeg tror ikke du får lov til å fly så sent i svangerskapet. Flyselskapene er ganske overforsiktige når det gjelder det...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 De fleste flyselskap tillater gravide bortsett fra siste 4 uker før termin. det er riktig at det er økt risiko for blodpropp hos gravide og at risikoen økes ved langvarig immobilisering som ved lange flyreiser. Men dersom man har på støttestrømper, beveger på bena og tar jevnlige gåturer, skulle risikoen likevel være relativt liten Se linken under hvor en flylege har uttalt seg om flyreiser for gravide på lommelegen: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877 Så kan man jo velge selv hvilken risiko man føler seg komfortabel med.
Mamman til Mia Camilia Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 SAS Braathens: Aksepterer gravide inntil uke 36. For reise mellom 2-4 uker før termin kreves en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan i denne perioden ikke overstige 4 timer. Gravide aksepteres ikke etter uke 38, dvs. mindre enn 2 uker før termin. Norwegian: Gravide kan fly inntil uke 38 (eller uke 36 ved reiser under 4 timer), krever legeattest. Lufthansa: Gravide kan fly inntil uke 36. British Airways: Gravide kan fly inntil uke 36 (tvilling- eller flerlingsvangerskap frem til uke 32). Fra uke 28 kreves en legeattest, hvor det bekreftes at det er trygt å fly. Finnair: Gravide kan fly inntil uke 36. Ved korte nasjonale flyturer og korte turer innenfor Skandinavia aksepteres gravide inntil uke 38. Fra uke 28 kreves en legeattest. KLM: Gravide kan fly inntil uke 36 (inntil uke 34 ved tvilling- eller flerlingsvangerskap). Kilde: Lommelegen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå