Gå til innhold

bekymret. kjenner ikke liv i uke 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 19 uker paa vei nu og kjenner ikke liv. er dette normalt? er det noen andre som opplever dette? skal paa ul 8 januar. gleder og gruer meg. er saa redd for aa faa daarlige nyheter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du er førstegang-gravid er det ikke unormalt..

Skrevet

hvis du er førstegang-gravid er det ikke unormalt... kan jo være morkaken din også ligger foran? da kjenner du det mindre, og evt seinere enn hvis den hadde lagt bak.. dette får du vite på ultralyden du skal på... men er uansett ikke unormalt å ikke ha kjent noe i uke 19!

Skrevet

gravid m nr2:

Når du er gravid for andre gang vet du litt mer HVA du skal kjenne etter, derfor kjenner du det ofte tidligere.. men det er helt individuelt!!

Skrevet

Trenger ikke å bekymre deg enda...du har kankje kjent noe allerede men tatt det for å være noe annet?

Jeg har begynt å kjenne noe da jeg kjører bil av og til, når jeg legger meg og mediterer kan jeg kjenne noe inni der. Jeg er ca 17 uker på vei..men det er kun da jeg har en fulstendig ro i kroppen og jeg er totalt avslappet jeg har fkjent noe. Kjente det første for litt over en uke siden. Nå de siste dagene har jeg følt mye lea mus høyt oppe i magen

Men har ikke legen din lyttet etter foserlyden??

Skrevet

Jeg er i uke 20 med min første, har så vidt begynt å kjenne litt kiling på innsiden av magen, men kun når jeg sitter helt i ro og gjerne har spist noe med litt sukker i.. Min venninne som skal ha sin tredje og som er kommet ca like langt som meg kjenner enda ingenting, noe som kan skyldes at morkaka ligger foran eller at babyen sparker "bakover" og da kjenner man heller ikke noe.

Så lenge du er ok ellers så trenger du nok ikke å bekymre deg :) Men tenker du mye på det og det plager deg at du ikke kjenner noe enda, så ta kontakt med lege eller jordmor og be om å få sjekket hjertelyd.

Lykke til :)

Skrevet

jo var i uke 14. horte hjeretlyd og spark

Skrevet

tror ikke du skal være så redd. Jeg venter nr 3 og kjente ikke noe før uke 19/20 ca.. var veldig utydelig, så jeg var usikker selv om jeg har gått gravid to ganger før. Ble veldig bekymra av det, for var jo vandt med å kjenne mer fra jeg gikk med gutta. Jordmor klare heller ikke å finne hjertelyden før etter ordinærUL. Da fikk jeg vite at alt var bra med jenta, og at jeg har morkaka foran. Sånn som i dag, så ligger hu med rompa ned og sparker innover og bakover i magen. Da kjenner jeg så og si ikke noe. Men i går lå hu med rompa opp. og da kjenner jeg masse spark og bevegelser og kan faktisk også se på utsiden at hu snur seg og sparker.

Legg bekymringene på hylla til ordinær UL om du klarer, og hvis magen din virkelig forteller deg at noe ikke stemmer,så si du er kjemperedd og ønsker å få høre/se at barnet har det bra! Bedre å skjekke en gang for mye:)

Skrevet

Kjente første sikre tegn på liv i uke 18 med nr 2.. slapp helt av, det kommer snart :)

Skrevet

Jeg er også i uke 19 og kjenner ikke noe spesielt annet en at det av og til gjør vondt i magen... Akkurat som om jeg får sting/hold... Er veldig spent på ultralyden i januar!

Skrevet

Jeg kjente ingenting før i uke 21-22. Morkaka ligger foran hos meg, og da kjenner man det visstnok litt senere. Tror ikke det er noen grunn til bekymring. :)

Skrevet

Hei SiljeHelen!

Jeg er gravid med nr 4 i uke 19 fra i dag og kjenner ikke liv. Denne gangen er det foranliggende morkake, så det kan spille en rolle. Har sett livlig baby på UL den 29/12.

Med de to første kjente jeg ingenting før tidligst uke 20. Med den tredje tror jeg jeg hadde kjent bittelitt spark litt før uke 20.

Det normale er å kjenne de første spark uke 18-22, Noen må vente helt til uke 25, og noen hevder de kjenner liv tidligere enn uke 18.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...