Gå til innhold

Hvor mange ord kan barnet deres?


Prinsesse Sophia

Anbefalte innlegg

Lille Sophia sier bare Mamma og Pappa og pusen Bajas blir bare sssss. Det samme blir ssss for se også peker hun.

 

Hva sier barnet deres, skal de ikke kunne si noe mer snart? hun begynner i barnehage på mandag og da har jeg hørt at språket utvikler seg veldig raskt.

 

Godt nytt år til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke mange ordene. Helene sier mamma "på riktig måte", ellers sier hun ta-ta til takk-takk og ei til hei, det blir også sagt på omtrent "riktig måte"... Helene har en storebror som ikke snakket særlig før han var over to, så jeg synes nå hun er tidlig ute jeg da... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea sier: mamma, pappa, se, der, vovven, æsj og nam nam. Tror det var det egentlig:) Men det kommer vel mer etterhvert tenker jeg. Er jo ikke 1 år enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sier mamma og baba (for pappa) merkelig nok sa han pappa helt fint en periode, men så er det som om han har glemt det. Ellers sier han "ade" (for hadet) og tatta (for natta), ei = hei og det er vel alt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster sier "hei", ha'det", "pappa" og "bæ" (når vi ser på en sau). "Naaaam, naaam" er mat. Hennes første ord var "hest", da var hun rundt 10 måender. Men det sier hun ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille tulla her seie mamma, pappa, der (og peika), HÆ, gomle golmle på en litt spesiell måte (meina namnam/mat). Seie litt anna og som eg ikkje kjem på akuratt no, sånne ord som ikkje e så lett å skrive;) Men rekna med det kjem meir snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah sier: Mamma, papa/dada (kan ikke forstå hvorfor siden hun ikke har noe pappa i livet sitt) bø, tit tei, se, dæ (der), ade (hade) nam nam, mmmm, ja, na na ( bestemor) osv

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange ord her enda heller. Er vel ikke så ofte de prater så mye før de er 1 år ihvertfall. Her er det : Mamma, datta(natta), nam nam, æsj og bæsj. Er vel det som han har sagt hvor jeg er sikker på at det var bevisst ihvertfall. Og dette sier han i riktige situasjoner liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det papa, baba (det betyr mamma), mama (det er en slags koselyd, tror jeg, andre ganger betyr det mamma). Pus er pssss, lys er ussss. ellers er det ikke mange ordene enda, men masse babbel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye Luca sier. Mamma, takktakk, nei,ssss (når han ser en katt) aaaa for kos. Tror det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at ho seie bø :)

Og no har ho begynt å sei ha (hadet) og vinka:)

Flinke jenta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa sier:

Mamma, pappa, hei, den, der, baby (om alle barn), borte, vov-vov-vov (til bikkja), baba (og peker på banan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmm, nam har det lille matvraket vårt sagt siden i sommer, i høst begynte han med BØ! ellers er det ikke så mye bevisst enda.

Vi tror "ma" betyr mat. Han skjønner godt hvem mamma og pappa er, sier vel "pa" når pappa kommer, men mamma er nesten ikke eksisterende enda...

 

Men han "rocker", vi synger Det var en gang et troll, som kunne telle til tolv - sangen, og da er han helt med! sitter og gynger og så kommer det noen lyder samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...