beggeto Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Ikke min unge altså.... Har invitert svigerfar og min svoger på 22 år på nyttårsmiddag. Kjøpt en kalkun på 7 kg, lager waldorfsalat og saus og grønnsaker og står på skikkelig for å lage et godt og koselig nyttårsmåltid. Og så sier min svoger som altså er 22 år (og burde være voksen) at han ikke liker kalkun og tar med pizza. Hvem er det som ikke liker kalkun da??? Alle liker kalkun! Han har nok ikke smakt det før, som han husker da, så da skal han ikke smake. Fy fader så provosert jeg blir. Og faren hans kjøper pizza til han i stedet?! Er det mulig?? Skal sies at min svoger er udugelig på flere felt. Han har hoppet av videregående flere ganger, aldri fullført. Han jobber ikke. Han bor hjemme med sin far og spiller data på natta og sover på dagen. Kan ikke gjøre så mye som å ta ut av oppvaskmaskina. Han spiser ikke vanlig mat. Bare pizza og taco og den slags som hans far kjøper og lager til han. Jada, han trenger nok hjelp, men hva f gjør man med sånne folk? Blir bare sinna jeg.
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Det er faktisk ikke så uvanlig ikke å like kylling eller kalkun. Jeg synes det er litt spesielt å ta med sin egen pizza, men det kan jo være en måte å få seg noe å spise på uten å være til bry for deg. Virker som du har dette mennesket så i vrangstrupen at du tar alt veldig ille opp?
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 La han spise pizza, det er ikke ditt prob men hans eget. Brødrene til min mann er også slik, moren lager egne middager til dem. Tok tilogmed med seg kjøttkaker på BOKS ett år vi var på julemiddag hos tanten til min mann. hehe... Men moren har en mening om at gutta hennes liker ikke ting før dem har smakt på det da. Om noen spør om dem f.eks skal ha Broccoli, så kutter hun tvert av med engang og sier nei det er noe dem ikke vil like. Men åh, fikk lyst på kalkun jeg nå ) Her lager jeg svineribbe. For FØRSTE gang :// Og har invitert naboene over, enda ikke advart dem om at jeg ikke kan lage det da hehe
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Til hans forsvar, ikke alle liker kalkun, svigermor spiser ikke noe fjærfe ( ikke at jeg forstår det da) Men det er nok heller vrangviljen som slår inn hos svogeren din da. En såpass voksen mann burde faktisk ha vett til å spise det han blir servert. Liker han ikke kalkun kan han spise poteter og saus. Hadde han komt med en frossenpizza for å steke den hos meg hadde muligens sikringen røket på komfyren ja:)
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Er vel lov å ikke like noe, vel. Og man er ikke udugelig om man kutter ut skole, så vet du det. At han er skjemtbort av foreldrene med puter under armene er like vel irriterende.
små Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Jeg er ikke spesielt glad i kalkun... så det går ann. Men er jo bra han tar med seg noe han liker da, så slipper du å lage noe annet.
Gjest irismor Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Ikke alle som liker kalkun. Jeg liker ikke kalkun og skal vedde på at det er noe jeg liker som ikke du liker. Men sånn er det bare. Og angående det å ha med seg mat. Jula 2007 skulle vi være hos søstra til samboeren. Der ble det bare servert kalkun på julaften. Jeg hadde med meg egen ferdigstekt ribbe. Det det ble rift om var ribba mi. Skal han spise saus og poteter han da fordi du serverer kalkun. Enda godt han har næringsvett og har med seg egen pizza. Godt nytt år.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 Jeg liker heller ikke kalkun.. Hadde jeg blitt servert det hadde jeg spist poteter og saus. Men hadde jeg vært 22 år,og skulle på middag til min bror,kan jeg tenke meg at jeg kunne gjort det samme... Nå er jeg 30,og vet liksom at det ikke sømmer seg.... Hvor mange skal dere være ikveld på middag da?
mamma*til*tre Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Synes du tar litt hardt i. Utakknemmelig drittunge fordi han ikke liker kalkun? Kjenner mange som ikke spiser kalkun eller kylling jeg, svigermor inkludert.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Jeg er ikke noe særlig glad i kalkun, så det at alle liker kalkun er å ta litt hardt i. Syns ikke det er NOE rart at han tar med egen mat til broren sin jeg... Har dere det virkelig ikke høyrere oppunder taket enn at det går an? Bedre det enn at han evt skal sitte og surve over at han ikke liker maten.
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #12 Skrevet 1. januar 2009 Lykketroll, dette var da et typisk DIB svar også da!!! Inviterer man en VOKSEN bror/svoger til middag forventer man at han kommer, spiser det han får (det han liker som er på bordet), smiler og er glad for å bli invitert. IKKE at han tar med seg egen mat bort! Synes HI har all grunn til å kalle han "utakknemmelig"!
Gjest Skrevet 1. januar 2009 #13 Skrevet 1. januar 2009 Innlegget her sier mer om deg enn om ham. En ting med andre folk, men synes man bør ha litt rom når det gjelder familie. Og sånn som du legger ut om ham så tyder ting på at du har et veldig negativt forhold til ham fra før. Og jeg vet om mange som ikke liker kalkun, typen til ei venninne av meg som er moden, voksen og høyt utdannet ( siden du ramsa opp motsatte ting) har problemer med å være i samme rom som kalkun.....skulle han prøve å spise noe sånt så hadde han kasta opp.
TheGuy Skrevet 1. januar 2009 #14 Skrevet 1. januar 2009 Det er mange mennesker som ikke liker kalkun. Du virker litt lite smart og en tanke uskolert. "Utakknemmelig". Er du verdens beste kokk? så hårsår som du er over at han ikke vil spise maten din virker det jo som om du er verdens beste kokk og har lett for å bli fornærmet.. Det er ganske trist når mennesker mister gangsynet slik du gjør. Alt som gjør at du ikke liker han klarer du å vri til å være relevant til at han ikke vil ha den fordømte kalkunen din? Godt jobbet.
beggeto Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 1. januar 2009 oi, mange som syns jeg var litt vel streng her. Får vel presisere litt da. Problemet mitt er jo ikke at han ikke liker kalkun, hadde vært helt greit om han virkelig ikke likte kalkun. Problemet er at han er så sta som et esel og nekter å smake på ting han ikke veit om han liker. Vi har jo prøvd å servere han mye annet også, men han nekter å spise om det ikke er junk food. Og det syns jeg er umodent når man er 22 år. Og enda mer irriterende er det at han far lager egen junkfood-mat til sin 22 år gamle sønn. Det stemmer ikke at jeg forhåndsømmer han. Min svoger har hatt litt problemer (mista sin mor tidlig) og jeg er vel først og fremst bekymra for han. Det er jo grunnen til at vi prøver litt ekstra for han. Inviterer han på middag og tar han med på turer o.l. Og da blir jeg jo oppgitt når han ikke gidder å prøve. Ang skolegang så mente jeg ikke at man er udugelig om man ikke velger skole (selv om jeg personlig tror folk har godt av litt utdannelse). Men når man velger bort skole uten å velge jobb eller noe annet i stedet, og den eneste grunnen er at man ikke gidder, da syns jeg man er udugelig. Jeg syns en som er 22 år burde ta littegrann ansvar for eget liv og ikke leve på sine foreldre og bruke dagene til dataspill. Jeg vet rett og slett ikke hvordan det skal gå med han når han ikke lenger har sin far til å ordne for seg. SÅNN.
Mockanin Skrevet 1. januar 2009 #16 Skrevet 1. januar 2009 Det der er da ikke verdens undergang vel? Ikke alle liker kalkun rett og slett. Man må rett og slett bli flinkere til å akseptere at ikke alle er like. At han tok med pizza kunne vel ikke gjøre så mye vel? Da fikk han seg mat han også. Jeg spiser selv ikke noe som kommer fra sjøen, hverken fisk, krabbe eller hummer. Det smaker rett og slett forferdelig, sånn er det bare med den saken. INGEN har noe med det, og klarer dem ikke å akseptere det så vel da har dem et kjempe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå