Gå til innhold

Tenner og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når barna har veldig vondt ved tannfrembrud. Ingvild har vært innmari sutretee og lei di siste dagene. Regner med at det er pga at hun holder på å få di 4 fremste tennene, 3 har brutt gjennom. Hun klør også mye nedi munnen uten at jeg har greid å se om det kommer noe der. Hun har to nede fra før.

Hun sutrer, har tungt for å sovne, klør seg i munnen, er rød i kinna og jeg mistenker magevondt, selv om bleiene er normale..mye luft. Ingen feber..

Når skal man gi paracet f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi en paracet ja, er jo ikke noe godt å ha det vondt. Hverken for mor eller barn :-)

Dentinox er også fint, hjelper der og da. Ellers en bitering som er fylt med vann, legg den i kjølskapet så den blir kald, det lindrer.

Godt nyttår!

Hils farmor om dere ser henne, Oscar savner henne hver dag og gleder seg stort til uka begynner :-)

Skrevet

det som funker best på surt barn med vondt i tenna var visst farmor. hun kom innom og siden hr ungen vært blid som ei so. :) hun har dratt nå, men jeg skal hilse så snart jeg ser henne. :)

alt bra med dere?

Skrevet

med første merket verken vi eller han noe til tenna som kom, men NÅ med nr to har vi fått i både "pose og sekk". Fy som hun (og derfor vi) plages. Hun hyle-kjefter konstant og jeg har gitt paracet ved et par anledninger. Smører også periodisk flittig med dentinox. Hun klør og gnager på det som kan finnes i nærheten. Når første fortanna kom frem (tann nr 3) bedret humøret hennes seg betraktelig, så det er tydeligvis den som har vert synderen.

Skrevet

har nettopp gitt paracet til vår babyjente, hun har vært plaget i hele dag og dentinox virker i 5 min. Hun har sovet dårlig de siste nettene så hvis en paracet hjelper på nattesøvnen så hjelper det for alle. Hun spiser konstant på neven, har hele i munnen og skikkelig gnager. Stakkars liten, kan virke som ihvertfall to er på vei opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...