Gå til innhold

Lille Ida er født!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet 02.45 natt til 4. juledag med forferdelig mageknip. Gikk på do og hadde som så ofte før i svangerskapet veldig løs mage. Fikk det ut og gikk og la meg igjen, siden det pleier å gi seg med det samme.

Lå noen minutter før jeg sovnet og da får jeg samme "knip" i magen igjen. Og da begynner jeg å tenke at det kan være mer enn bare diare. Hadde sex to timer tidligere, så det må ha hatt sin virkning...

Begynte å ta tida etter dette og det er da 6 min i mellom så jeg ringer føden og får beskjed om at vi er velkomne.

Jeg ringte mamma ca 03.30 og da hun kommer for å passe på Even, er klokka 4 og vi drar opp til sykehuset. Turen tok ca 40 min og riene haglet på... Jeg merket at samboer økte farten etterhvert som riene mine kom tettere og tettere. Jeg prøvde å sjekke klokka og de siste riene i bilen kom med to min mellomrom...her kom det til å haste, tenkte jeg.

Fra vi parkerte på sykehuset til jeg kom meg opp i 6. etasje og inn på fødestue, hadde jeg 4 stopp med rier.

Jeg ble undersøkt 10 på 5 og hadde full åpning....

Jordmora ville ta vannet og sa at når jeg tar vannet, kommer babyen! Hun tok vannet, men ingenting skjedde...Som sist fikk jeg kraftig rie-svekkelse og måtte få drypp. Jeg sa at jeg ikke hadde peiling på hvordan jeg skal jobbe med pressveene siden jeg ikke fikk det i det hele tatt første fødselen.

Det trakk ut litt i tid og klokka 07.20 ba jeg om vakuum, som sist. Jeg følte at jeg brukte alt for mye krefter på altfor lite framgang. Jordmora skulle konferere med legen og siden det var vaktskifte 07.30 skulle hun informere den nye jordmora på vakt.

Jeg var lettet...endelig skulle min "raske" fødsel snart være over...

Halv åtte stormer verdens blideste nordlending inn døra og konstanterer at her skal det fødes, normalt! Hun forklarer at hun skal hjelpe til litt og røsker i meg nedentil under neste ri, noe som fikk meg oooordentlig i gang og villig til å trykke selv. Hun provoserte fram en evne hos meg jeg ikke ante at jeg hadde....hadde jo prøvd å presse ut ungen i to og en halv time allerede!

Klokka 07.58 var jenta mi ute. Det gikk litt fort på slutten, så hun måtte holdes igjen da øyene sto i åpningen. Det resulterte i kraftig blåveis på ene kinnet og blodskutte øyne. Ellers var hun 4100g, 51,5 cm og helt perfekt!

Nå er vi hjemme igjen og skal kose oss alt vi bare orker. Godt å være ferdig...

Håper det blir en av dere jentene som vanker her inne som får selveste nyttårsbarnet!!! Lykke til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med babyen! Og et godt nytt år til dere:)

Skrevet

gratulerer så masse :) flott navn :) jenta vår blir ei Ida Torine:)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:-D

Kos dere i tiden foran dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...