Gå til innhold

Dere som har 3 barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stor overgang fra 2 til 3? Minsta her er bare 10 mnd, men jeg kjenner at jeg har lyst på et barn til og sambo er helt enig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3 barn... men er nesten 7 år mellom den minste og nestemann :) Største forskjellen her var at vi ikke var like "fri" lengre...(planlegge barnevakt og slikt om vi sku på kino o.l. med de to store)var blitt vant med å bare ta ting på sparket :) Men blir jo litt annerledes siden dere allerede har en liten en! Og med den minste fulgte kolikk i noen mnd, mye nattevåk pga trøbbel med magen (er til utredning for matallergi, mest sannsynlig cøliaki), fikk påvist astma for ett par mnd siden, har vært mye syk i det lille livet sitt og pga disse problemene ble han veldig mammadalt så var ikke bare å bare å plassere han vekk om vi ville noe! Men jeg angrer ikke selv om det har vært slitsomt siden han kom til verden, men vi har jo vært maks "uheldig" med alt som har ballet på seg :)

Skrevet

Den mest merkbare var at det to yngste var tette, ble mere travelt og hektisk ei periode, utover det ingen stor merkbar forskjell, største overgangen var å få det første, og så å bli samboer og tobarnsmamma mange år etter den eldste ble født for min del.

Skrevet

Egentlig ikke så stor forskjell i hverdagen, vil jeg si. Her er ungene 7, 5 og 2. Men det er nok litt verre å få barnevakt og sånn, samtidig blir behovet for å gå ut mindre!!

Den største forskjellen i hverdagen er nok plassen! Vi føler at familien har vokst fra huset på 100kvm nå. Vi har bare tre soverom, men skal prøve ei ordning med lettvegg nå, så alle tre får hvert sitt LITE rom.

Videre er det vanskelig å finne hotellrom ol til en eve ferie. De fleste pakketilbud/ hotellrom er beregnet for to voksne og to barn.

Nå høres det kanskje ut som jeg er forferdelig negativ, men jeg vil understreke at vi STORKOSER oss, hele gjengen!! Vi har alltid noe å henge fingrene i, er alltid liv rundt oss!! Anbefales, spesielt siden dere begge er positive til et tredje barn.

Skrevet

Kan svare deg om noen dager=) Får nr.3 på fredag=)

Skrevet

Så stor overgang merka vi vel egentlig ikke, men mange ting vi ikke hadde tenkt på først som: vi måtte kjøpe større hus, større bil mm. Og ikke lett å finne tid til alle 3 hver for seg, det sliter mors samvittigheten min en del i hverdagen. Og lite tid til oss - hverandre jeg og mannen, svært lite tid igjen til bare meg selv. Umulig å få barnevakt, og svindyrt og reise på ferie med hele gjengen!

Det var de "negative" sidene...

Positivt så er vi jo en sammensveisa gjeng da, og ungene har stor glede med hverandre to ganger i året ihvertfall. Resten krangler og sloss de som søsken gjør. De to eldste er en del eldre enn minste og eldre enn de fleste sine barn herinne, så ler litt når jeg ser hva mange herinne "klager" over. Blir MYE værre etterhvert, hehe;-D

Er superglad for alle 3, men er ingen dans på roser heller kan man vel konkludere med for min del. Særlig siden man idag er mer eller mindre tvunget til å være i full jobb begge to. Da skal det MYE planlegging til å rekke over alle tre sine skoleavsluttninger, treninger, cuper TIDLIG i helgene, lekser, barnehage-ting mm

Høres kanskje negativt ut, men er jo ikke det da. Ville ikke bytta livet mitt bort for å si det sånn. Men å fremstille det som noe annet enn det det er gjør jeg ikke!:-D Hektisk og hærlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...