Liljekonvall<3 Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Flere enn meg som kunne tenke seg å komme i kontakt med andre mødre i nærmiljøet? Som kanskje er LITT redd for at permisjonen skal gå tregt til tider? Vi(de fleste av oss) skal tross alt gå hjemme i noen måneder, og kanskje det hadde vært godt å hatt noen å snakke med i samme situasjon? Jeg er 20 år(fyller 21 på nyåret) og venter min lille prins i slutten av mars/begynnelsen av april. Dette er mitt første barn. Bor 20 minutter fra Oslo med min kjære samboer. Flere? Håper på respons!! c")
scoobydo Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Hei! Har termin 29 april...er 25 år og bor i Oslo.. venter vårt første barn...en gutt Har meldt meg på bimtreff for maimammaer i oslo... du kan jo slenge deg med der ?! er 12 januar eller noe i den dur... om jeg husker riktig..
Liljekonvall<3 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2008 hmm.. det er jo en idé! =) Skulle vel helst ha hengt meg på treff for mars/april men.. Kanskje vi sees gitt! Lykke til med den lille i såfall!
S. Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Å, jeg er veldig interessert! Skulle gjerne blitt kjent med noen i samme situasjon. Er 23 år, og venter en gutt i slutten av april. Har ingen barn fra før. Bor i Oslo, på grensa til Akershus
Liljekonvall<3 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2008 "It´s a boy! ;D" - Så bra!! Er jo ikke lange avstander uansett så lenge man har tilgang på bil eller kollektiv trafikk. =) studerer du eller jobber du da? Og hvordan er formen så langt? Artig å sammenligne litt med andre!
S. Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Jeg jobber, er foreløpig ferdig med studier. Formen er veldig fin, har vært utrolig heldig gjennom hele svangerskapet, venter nesten på når lykken skal begynne å snu Eneste nå er at jeg begynner å få litt vondt i ryggen, men ingen svære greier. Hva med deg? Vet du kjønnet, forresten? Eller venter dere i spenning?
Liljekonvall<3 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2009 Ja, det er utrolig deilig å slippe kvalme og ubehag! Jobber i barnehage, og hadde nok ikke orket det om jeg skulle gått konstant kvalm.. He he.. lykken snur nok ikke nå, men at du kommer til å bli mer sliten utover er vel ikke å se bort i fra! Begynner jo å bli en smule tungt! Lagt på deg mye? Har selv gått opp over 16 kg allerede. Det skal sies at jeg var veldig liten da.. Joda, venter en liten gutt vi også! =) Skal tilbake på ny UL om 2 uker, så da får vi sett han en gang til!! =) Har dere vært på 3D forresten?
S. Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Er veldig liten og sped i utgangspunktet, har gått opp 10 kg til nå. Egentlig bare gøy, men det meste er på magen, så jeg begynner å bli litt fortung.. hehe. Noen spesiell grunn til at dere skal ha to ultralyder? Eller er det en 3D? Har ikke vært på 3D. Har veldig lyst, men tenkte å vente til slutten av januar, ca. uke 28. Var veldig moro med den ordinære ultralyden i alle fall, alt sto bra til, og vi kunne ikke unngå å se kjønnet! Hvilket sykehus skal du føde på, forresten? Skal på Ullevål, håper jeg er heldig, hører at folk har både positive og negative erfaringer derfra.
Liljekonvall<3 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2009 Ja, så lenge man nesten bare legger på seg på magen så skal man vel ikke klage! Morsomt når folk kommenterer det! Det er ikke lenger noen tvil om at man er gravid! Ja, skal inn for å sjekke hvordan morkaka ligger. Også er de veldig usikre på terminen. Målene mine ligger mye høyere enn hva som er vanlig, også er jeg visst veldig stor. Så legen og JM vil trekke tilbake terminen. Hadde ikke gjort meg noe det akkurat! hehe.. 3D har vi ikke vært på vi heller, har hatt litt lyst, men siden vi skal på en ekstra 2D så dropper vi det. Skal føde på Fredrikstad jeg. hørt litt begge deler om det også :/ Tror ikke egentlig at vi har så mye å bekymre oss for. Skrekkhistorier hører man vel over alt regner jeg med.. Bestemmer du selv avdeling å sånn eller?
S. Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Hehe, synes selv jeg fikk magen gradvis, men i følge de på jobben kom den over natta. Plutselig skulle alle kommentere det! Deilig å bli skrudd tilbake i tid da, får håpe på det. Har en følelse av at jeg kommer til å føde før tiden jeg og, til tross for at jeg er førstegangs, men foreløpig er det kun magefølelsen som tilsier det, så vi får se. Er nok sant det du sier, prøver i alle fall å være positiv. Selv om behandling sikkert har mye å si, kan man i alle fall bidra selv med en bra innstilling før fødselen. Nekter å tenke negativt! Fikk tildelt avdeling, skal på føde B. Tror nok det er ca. det samme som A, rent tilfeldig. De har også en ABC-klinikk for de som vil føde 100% naturlig, men jeg er redd jeg er for pysete til det.. Vil ha bedøvelsen tilgjengelig, aner jo ikke hva jeg går til..
Liljekonvall<3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2009 He he.. ja, jeg har selv tatt noen bilder av magen og det er først når jeg ser på de, at jeg skjønner hvor fort det går! Da håper jeg magefølelsen din stemmer! Stemmer menstermin med UL termin da? Er jo mange som sier at det lønner seg å følge egen termin, men jordmor er ikke enig! hehe Ja, innstilling tror jeg er veldig viktig! Både fra en selv og kjæreste. Tror det er greit at han er godt forberedt også. Vi har droppet svangerskapskurs vi da. Er litt i tvil om vi kanskje skulle meldt oss på likevel. Hva tror du? Ja, skulle tro at det er cirka det samme hvilken avdeling man føder på. Velger man uten noe smertelindring, er det jo mulig å ombestemme meg. Jeg har valg å føde helt naturlig, men vi får jo helt se hvor tøff jeg er når vi kommer så langt! Sant som du sier.. har ikke snøring på hva man går til! MEN, maaange har overlevd det før oss!
S. Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Ikke med kalkulatoren her, men alle andre steder er menstermin og UL-termin den samme. Bare to dagers forskjell med kalkulatoren her, da. Så jeg er rimelig sikker på at det er riktig Har ikke fått noe tilbud om svangerskapskurs jeg, hadde jeg fått det hadde jeg sikkert meldt meg på. Vet ikke så veldig mye om det heller, hva er det egentlig som foregår på sånne kurs? Utrolig tøft av deg å føde naturlig, er sant det du sier. Har ikke tenkt til å pøse på med bedøvelse med en gang jeg heller, føler selv jeg har en ganske høy smerteterskel. Men dersom det blir så ille at jeg ikke holder ut, tar jeg med glede i mot tilbudet. Skulle vært ekstra beroligende til mannen og, han er nesten mer nervøs for fødselen enn det jeg er. Han kommer sikkert til å besvime og "stjele showet", haha.
Liljekonvall<3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2009 Hjeeeeeeelp! Dette er siste dagen min her inne på 2. trimester! Nå syntes jeg faktisk at det er skummelt hvor fort tiden går! Mye å gjøre, og begynner å få dårlig tid til å søke om permisjon.... HJELP! Nei, går du til jordmor? Det er helsestasjonen i kommunen din som arrangerer det.. MEN, syntes ikke det er verdt 1600 kr! :/ Syntes det er alt for dyrt! Altså, det er samtale med andre som skal føde, leger og jordmødre. Og eksempler på pusteøvelser, gjennomgang av forskjellige "stillinger" og opplysning om hva man har krav på i forhold til bedøvelse ol. Jeg og samboer har i steden bestilt en fødselsforberedende(som det så fint heter) time hos JM på helsestasjon. Denne timen går ut på det samme. Bare at det kun er oss to OG at det er gratis! Veel, vi får se hvor tøff jeg er når vi kommer ett stykke! Men prøve, det skal jeg i allefall! Jeg tror man egentlig bare må ta det som det kommer.. er jo ikke engang sikkert man rekker å få bedøvelse! Hehehe, det er sant! Hos meg også er han den som gruer seg til fødsel. Søt som han er, har han lurt på om vi kanskje kan ha en "prøvefødsel". Sånn at han vet akkurat hvor lang til det tar fra vi setter oss i bilen til vi er fremme i sengen på sykehuset! Jeg fikk noen rare blikk da jeg sa at jeg ikke trodde det var nødvendig. hehe
S. Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Oi, gratulerer! Tredje trimester, det er sant, tiden går utrolig fort. Kan ikke tro at jeg snart har gått rundt med denne babyen i et halvt år allerede. Helt sykt! Var hos jordmor i dag faktisk, fikk litt info der. Er ikke svangerskapskurs på helsestasjonen, fordi det er for få jordmødre. Har tilbud om det på sykehuset da, står visst litt info på internett, så jeg får kikke på det og se hva det blir til. Regner uansett med å få en del info fra jordmor når jeg først er der på kontroll Hehe, artig å høre. Samboeren min har ikke lappen. Jeg har, men jeg har jo ikke akkurat tenkt til å kjøre meg selv til sykehuset når riene setter inn. Prøver å overtale han til å ta den før fødselen, men neeeida. Han drøyer og påstår at taxi er et mye bedre alternativ. Tror han er bekymret for å ikke være i stand til å kjøre, fordi han blir så stressa. Men ærlig talt, taxi? Lett for han og si, det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå