Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Dere som er i mot abort uansett hvor tidlig den tas - hvor går grensen? Om man bruker spiral så kan egget bli befruktet men det klarer ikke å feste seg? Er ikke det også "abort", da?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Grensen går vel når det er et valg. En velger vel ikke akkurat abort når en bruker spiral? Aborterer man da er det utenfor vår kontroll.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Jeg er mot abort og av den grunnen er ikke spiral et alternativ for meg. Jeg bruker andre prevensjonsmidler.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 samme som over her, men kom til et punkt der jeg måtte svelge kamelen siden jeg ikke lenger kan bruke hormonpreparater...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Hormonspiralen hindrer vel eggløsning? For har du eggløsning, så vil du jo få mensen for å støte ut egget?
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Er vel en slags motstander, men ser ikke helt hvordan det kan sammenlignes. Det går mange befrukta egg i "skåla" naturlig også. For meg er det et menneske når det begynner å ligne på et menneske med hode, armer og ben. Men uansett så kunne jeg ikke selv tatt abort uansett uke. For meg har det vært et liv og mitt barn fra testen lyste positivt psykisk sett.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Jeg er imot abort, og har aldri fått satt inn spiral som har som funkjson å frastøte et befruktet egg, nettopp på grunn av mitt sterke syn på abort.. Skulle bare mangle. Jeg godtar ikke at min kropp blir en abortmaskin.Enkelt og greit. I praksis kan man jo da abortere tidlig hver eneste måned. Jeg har ikke samvittighet til det. Hva andre gjør, er opp til dem. Men jeg klarer ikke å ha dette på samvittigheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå