Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var så heldige at vi fikk en voksipose til jul :) - men hvor mye klær skal barnet ha på seg inni? Jeg har forstått det slik at de er veldig varme? Hvor mye klær har barnet deres på seg hvis dere f.eks. går tur når det er null grader? Eller minus ti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ca 0 grader i dag. Lillegutt ligger i strømpebukse, ullsokker, body, tykk ullgenser, lue og votter.

Er det minus 10 har jeg på han en ullbukse i tillegg hvis han sover. Er vi ute og går tur, så han sitter og følger med har han på seg det samme som over men dress eller jakke i tillegg.

Skrevet

Takk! Gutten min er snart tre mnd. Til nå har jeg brukt saueskinnspose, da har han hatt på body/strømpebukse, ullsokker, ulldress, lue og votter. Er dette passe også i en voksipose, eller blir det for mye?

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Hei =)

Jeg har prøvd og bommet veldig mange ganger med klærne i voksiposen.. Nå er alle barn forskjellig og har forskjellige kroppstemperaturer, men det jeg gjør er:

0 grader eller noen pluss grader:

Ullboddy, strømpebukse, ullsokker, tynn ull lue, og votter.

Eller eventuellt boddy, tynn genser, strømpebukse, votter og tynn ull lue.

Minus grader:

Ullundertøy (bokse og genser) , tynn ull lue, votter og ullsokker.

Før jeg kom på ullundertøy og ullboddy hadde jeg på han masse klær, som foreksempel tynn bukse og tynn genser, vanlig boddy osv osv.. Men fant fort ut at jo mindre klær dess bedre trivdes han.. Da hadde han muligheten til å bevege seg litt mens han sov i vogna. Plutselig en dag kom jeg på ullundertøy og nå gliser han når han skal i vogna sin :)

Han trives ikke i vogna dersom det er mer en -13 grader, så da sover han inne. Vi bor nord i landet. Han er forresten 8 mnd.

Håper du ble klokere av dette :)

Skrevet

Takk! Først og fremst er jeg vel usikker på om det holder med ullbody, eller om jeg heller bør satse på bomullsbody og ulldress. :/ Jeg har liksom litt sperre for å gå ut døra uten ulldress på ham midt på vinteren, men vet ikke om det er nødvendig... Bor også i Nord-Norge, forresten.

Vil gjerne høre fra flere hvordan dere gjør dette?

Skrevet

Jeg tar på Emilie vanlig langermet body, strømpebukse, ullsokker, ulldress, ull-lue med hals, tynne ullvotter og fleecevotter over der! :)

Hun ligger i en lammeskinnspose! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...