Gå til innhold

Epidural VS Lystgass ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd begge deler, men endte opp med epidural fordi jeg ble dårlig og kastet opp av lystgassen. Epiduralen var som å komme til himmelen :)

Skrevet

Jeg velger lystgass, og bare det. Fordi det ikke innebærer noe medisinsk inngrep for meg, og heller ikke påvirker babyen. Jeg er litt redd slike inngrep, og vil derfor ikke ha epidural eller keisersnitt, dersom jeg kan la være.

Skrevet

Jeg ville heller valgt Pudental blokkade hvis jeg visste om det på forhånd.. Synes slutten av fødselen var verst.

Ettersom epidural ikke har noe å si for de siste smertene så er jeg ser jeg personlig ikke helt poenget. Den lystgassgreia brukte jeg til å dunke i huet på jordmora for at hun også skulle ha litt vondt, så den kan anbefales. I tillegg var den deilig å banne inn i.

Skrevet

Fikk begge deler under fødselen, og slik fødselen min forløp var både lystgass og epidural å anbefale. Fikk lystgass helt frem til jeg hadde 9 cm åpning.Fikk epidural på 9 cm etter konstante rier i lang tid, men uten at jeg fikk full åpning og pressrier. Dette var temmelig vondt og slitsomt, for å si det mildt. Så da fant jordmor ut at anestesilegen burde tilkalles for å sette epidural. Skal si jeg var lettet da han hadde satt den..Og kort tid etter at jeg hadde fått bedøvelsen, fikk jeg pressrier, og etter 20 min var lillejenta ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...