Tingeling med 2 troll Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Her hos meg har det vært -10 grader. Nå har gratestokken gått ned til -9,1. Er det veldig dumt av meg å legge han ut? Jeg pleier kun å ha ull på han(undertøy og bokse genser av ull) + at jeg pakke han godt inn i voksiposen. Har hørt at det er en grense opp til -10 de kan sove ute. Stemmer det? Han har alltid sovet ute fra dag 1. Han sover kun inne på natten. Klarer ikke å få lagt han inne. Da blir det bare hyl og skrik Det virker som han trives best ute... Trenger bare å legge han i vogna så sovner han med en gang.. Det er så deilig, men om kvelden så sliter vi som bare det. Han vil ikke sove i sengen sin. Lurer på hva det kan komme av?? Godt nytt år jenter!!!
alvis Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Begge guttene mine har også alltid sovet ute på dagtid. Jeg har ikke klart å legge noen av dem inne. Eller lillebror har sovet inne noen ganger da vi var på ferie men sov bare 30 min i stedet for minst 2 timer. Nå bor vi på vestlandet og det blir så og si aldri minus 10 her men jeg har også hørt at minus 10 er grensen. Vet ikke hvorfor det er sånn men det har fungert fint hos oss.Jeg har aldri tenkt på det som dumt. Begge har sovet ute i vognen i barnehagen også og det er jo bra med frisk luft!
*smula* Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Ta på han en tykk ullgenser på overkroppen, god lue og votter, putt han i posen og legg han ut. Sett vogna et sted det ikke blåser. Du kan evnt legge et tynt teppe delvis over åpningen på vogna, så blir det litt lunere. Mini sover alltid ute, har noen ganger sovet i vogna i gangen.
storebror og junibaby=) Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 sett han på et lunt sted ute. Det jeg også gjorde når d vr så kaldt var å legge et tykt teppe over kalesjen(for å isolere litt mere)hang det også litt nedenfor og litt på siden av åpningen slik at det ble litt mindre åpning enn vanlig.(tetta ikke åpningen helt da)
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Alle mine 3 har sovet ute hele vintern de:D gikk så fint atte. Brukte bare helseteppe foran inngangen ( IKKE tette ulltepper, eller fleece tepper- DET er " barnemishandling" i mine øyne) Sett vogna lunt, og ikke midt i blåsten:D mine sov selv i 15 minus ute de, er jo ikke så kaldt nede i vogna ( vi målte det faktisk flere ganger)
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Det er ingen fare å la barnet sove ute om det er minus 10. Legg et teppe over posen, ha på ullgenser, evt. jakke, gode votter og lue, og evt. noe som isolerer litt mer rundt/over kalesjen, men ikke tett helt igjen åpningen. Gullet her sov ute helt ned i minus 18-20 grader. Sov så godt, atte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå