Gå til innhold

"Heldig" som aldri har mistet???!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som sier det til meg, har et barn og er gravid med neste. Aldri hatt noen sa eller ma som jeg vet om, kun blitt gravid på første forsøk med begge to. Er jeg heldig? Hva sier statistikken om å miste, skjer det så mange som en gjerne tror? Eller er det bare fordi en leser litt for mye her inne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste spontanaborterer i løpet av livet en eller annen gang! Statistisk!

Vi også blir veldig lett gravide, og anser oss som heldige.. Mange som sliter!!

Skrevet

Tror nok du (og jeg) er heldige ja:) Hørte en lege sa på tv at det de fleste kvinner mister en gnag i løped av livet. Men at de fleste holder det hemmelig. Synes det er synd at man ikke snakker åpent om det...

Har veldig mange venninner som har mistet en eller flere ganger.

Skrevet

De sier at i overkant av 25% av alle graviditetr ender i ufrivillig abort. Så ja, du er heldig.

Skrevet

Kanskje noen holder det hemmelig ja, men det er også mange kvinner som mister før de vet de er gravide. Enten aborterer men til "menstid" eller så tolker man aborten som en litt sen, kraftig mens.

Skrevet

Det sies under her at 25% ender i abort. Det skulle bety at 75% av alle svangerskap går bra. Ergo er det vel ikke SÅ uvanlig, da? Selv om man kan få et annet inntrykk av å lese på slike forum.

Har for øvrig akkurat samme opplevelse som deg, ble gravid første gang uten å prøve en gang og den andre satt som bestilt. Har heller aldri harr MS eller SA såvidt jeg vet.

Skrevet

Det jeg fikk vite med min gynekolog da jeg hadde SA, var at opp mot ca 30% av alle svangerskap ender i abort(SA/MA). Og at dette var naturens måte å rydde opp på. Dvs at naturen selv kvittet seg med foster som ikke var forenelig med liv.

Skrevet

Jeg synes du er heldg, ja.. Har mistet 2 ganger og har måttet ty til assistert befruktning for å få barn i det hele tatt, så jeg skulle gitt mye for å være i din situasjon..

Skrevet

jeg føler meg heldig selvom jeg har hatt en ma...

første gangen ble jeg gravid i 3 pp, den som endte i ma prøvde vi ikke på, er gravid i uke 18 nå, ble gravid rett etter ma.

jeg tok det veldig tungt å miste, og synes det er dumt at sånne ting blir lite snakket om. men så tenker jeg at jeg var så heldig å bli gravid med en gang igjen, og vi hadde jo ikke prøvd lenge noen av gangene...

jeg har også hørt ganske høye tall på sa og ma...

Skrevet

Er også i din "situasjon". Har aldri mistet (som jeg vet om.) Minstemann kom tom på prevensjon, så jeg er nok veldig fruktbar.

Videre har jeg aldri (med mindre jeg har gått på p-pille) hatt regelmessig mens. Så kanskje har jeg hatt abort, helt uten å vite om det?

Skrevet

det sies at de fleste vil oppleve en sa iløpet av livet. Hva statistikken er vet jeg ikke.

Jeg selv har blitt gravid på 1. forsøk 3 ganger og født 3 friske barn. og aldri hatt en sa elle ma.

Her inne kan det virke som det er en stor % som mister. Spesielt inne på 1. trimester. Ble veldig bekymret av å vanke der inne.

Men trur ikke det er så mange som mister som det kan virke som her inne.

Skrevet

Jeg mistet i SA den 3.gangen jeg prøvde. Var da 21 år gammel, og tror kanskje jeg hadde en SA mange år senere, men ikke helt sikker.

Sjansen er egentlig veldig stor. Det sies de fleste kvinner mister, men da så tidlig at de ikke engang vet det.

Skrevet

Jeg har lest at 1 av 4 mister og det er jo skremmende mye så det er jo ganske vanlig å miste tidlig. Er desverre i den statestikken som har mistet, men det er "lett" å trøste seg med at det ikke faller til sjeldenhetene og at kroppen kvitter seg med ting som ikke er levedyktig :)

Du skal være glad for at du ikke har mistet enda, det er absolutt ikke noe god opplevelse.

Skrevet

Det kommer helt an på synsvinkelen til hver enkelt! Folk som har opplevd å miste selv, har selvfølgelig, naturlig nok et annet syn på det å få barn enn de som ikke har opplevd det. Jeg er en av de som rett og slett ikke liker, ja av og til HATER å være gravid, og da fikk jeg skyllebøtte på skyllebøtte med at jeg skal være takknemlig for at jeg i det hele tatt har evnen til å føre frem et barn og blabla.

SELVFØLGELIG er jeg det, for livet byr faktisk ikke på noe større enn akkurat det, MEN ikke skyll meg ned i do bare fordi jeg ikke har opplevd det samme som dere!

Jeg har aldri kjent følelser i forbindelse med det å miste, i forbindelse med det å ikke kunne få barn i det hele tatt osv.

Det er jo da like naturlig at jeg faktisk ikke kan sette meg inn i deres situasjon, er det ikke?

Vi er alle forskjellige, og det er vel ingen som tar det å få barn som en selvfølge, men dere må ikke glemme at vi opplever forskjellige ting der også, og får forskjellige erfaringer!

Skrevet

ALLE mister en eller annen gang, men ikke alle vet det, da man gjerne mister før man selv vet at man er gravid.

Det sa legen til meg da jeg var på sykehuset her om dagen etter jeg hadde mistet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...