Gå til innhold

bleier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!! jeg lurer litt på hvilke erfaringer dere har med bleier til de små. hva funker best til babyene, pampers eller libero. vil gjerne høre deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sverger til Libero. Har brukt det på begge mine jenter.

Nå ser jeg at for hver pakke Pampers man kjøper får et barn gratis vaksine. Så får nok gjøre et solid forsøk på å bruke Pampers når jeg får nr 3. Utrolig fin måte å hjelpe barn i uland på.

Skrevet

Min erfaring er at det varierer med alderen og hvilke behov barnet har.

Vi brukte libero i starten, men pampers active fit når hun ble større. Da tiden var inne for up&go gikk vi tilbake på libero igjen...:)

Prøv deg frem du..:)

Skrevet

Jeg liker best Libero til de minste fordi den virker til å ha mer kapasitet :) Pampers er flott som bleietruse (Easy up pants) fordi den er mindre stram og er mindre "bleie" enn up and go (libero). Den tar rett og slett mindre plass og er mykere.

Vedrørende om en bleie gir mer bleieutslett enn andre? Min erfaring er at det kan være greit å prøve et annet bleiemerke om barnet får utslett (bytte mellom disse to merkene evt.), tror ikke barnet får mer utslett av bleiemerke enn et annet (selv om jeg trodde det før ;)). men det kan være greit å prøve å bytte om barnet blir sår.

Libero har som sagt mer kapasitet enn pampers. Pampers blir med andre ord fortere full enn libero. Men på den andre side er det bare bra å bytte bleie ofte. Minus med pampers er at den er tilsatt såkalt lotion. Det er ikke libero.

Så mitt råd er: Kjøp en pakke av hver, og prøv ut hva dere synes fungerer best :)

Skrevet

Vi fikk pampers på sykehuset da datteren vår ble født, og fortsatte automatisk med det når vi kom hjem. Har vært kjempefornøyd med de hele veien, både Active Fit og Easy Up.Hadde en liten periode hvor Pampers lakk om natten og da prøvde vi litt annet, Men etter en stund gikk det seg til og vi var tilbake på Pampers.

Dersom vi er i en butikk som ikke har Pampers kjøper vi Libero. Er fornøyd med de også, men liker passformen på Pampers bedre. Men dette er selvfølgelig individuelt fra barn til barn.

Konklusjonen blir vel at hver enkelt må prøve seg frem :)

Skrevet

Mine gutter har brukt libero hele veien. Har prøvd pampers på begge., men har alltid endt med at jeg gir bort meste av bleiepakken. Synes pampers er mye fuktigere mot stumpen enn libero. Jeg har barn med sensitiv hud og dermed betyr det bleieutslett med det samme. Har venner som sverger til pampers. Tror ikke det har så mye å si hvilken type du velger. Tror det kommer ann på hvordan passformen iforhold til stumpen til ditt barn er. Prøv deg frem. :)

Skrevet

personlig så liker jeg libero best og har i grunnen hovedsakelig brukt det til mine barn men i har testet ut pampers i perioder.

min første var ei lita jente og på henne kunne viikeha pampers fordi jenta var for tynn rundt lårene så hun tisset rett ut på siden. hehe.

på guttiungen kune vi nok brukt pampers han var godog rund så det hadde ikke værtnoe problem. men jeg syntes i grunnen at libero virker mykere enn pampers og derfor liker jegde best.

ser andre sier at libero holder bedre men jeg skifter bleie ofte for jeg syntes ikke bana skal gå å være små fuktige for lenge. ser mange barn som i ett to års alderen flyr rundt med store tunge våte bleier og tenker at det ikke kan være serlig godt med tanke på sopp og annet som gror fort i varme fuktige omgivelser. det er godt fpor dem å lufte stumpen litt også.

bleier finner du ut av etterhvert hva du liker best og hva som passer best for dine barn. vet om flere som sverger til disse billigmerkene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...