Gå til innhold

Måling av fettprosent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man oppsøke noen med utstyr til dette, eller er disse målingene på nettet riktige i forhold til "det ordentlige metoden"?

Jeg har vært innom en nettside der jeg skal legge inn alder, vekt og mål på diverse kroppsdeler.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de fleste treningsstudioer så har de egen vekt som scanner kroppen , som da måler fettprosent, bmi, muskelmasse osv. At du plotter inn tall på en nettside kan vel ikke måle annet enn din bmi?

Skrevet

Ja, det var det jeg trodde også. Men på www.fettprosent.no kan man sjekke fettprosent. Men vet ikke helt om jeg stoler på den...

Får vel ta meg en tur opp på treningsstudio å sjekke meg.. =)

Skrevet

Tror slik måling er uansett unøyaktig, på mange av de apparatene som måles på, scannes det fra føttene og opp til hoftene, og siden alle kroppsfasonger er ulike, så kan en som har mere kjøtt på rumpa, men ikke noe på overkroppen få høy fettprosent, og tilsvarende med en som har mer på overkroppen og lite under få feilaktig måling.

Har hørt blandt kroppsbyggere at får å få den mest nøyaktige målingen må man scanne hele kroppen på sykehus, men det er for de spesielt interesserte tror jeg...

Jeg måler fettprosenten jevnlig i forbindelse med trening, og jeg ser på den som veiledende, hvor jeg og kan se forandringen fra gang til gang når det kommer til fettprosent og muskelmasse. Og hvis jeg har mere væske i kroppen ved måling så kan det og være utslagsgivende...

Bruk målebånd hvis du vil være helt nøyaktig på målene dine ;-)

Skrevet

Men hvis du kan din fettprosent nå, kan ikke du sjekke ut om det stemmer med www.fettprosent.no? (Så vet jeg om den er litt riktig ihvertfall, hehe)

Skrevet

Jeg fikk 18.5%, noe jeg syns ikke var helt riktig da min er litt høyere enn det på treningsstudioet, men jeg skal måle på nytt igjen på tirsdag så da kan jeg dobbeltsjekke.

Skrevet

Oki =) Hvis du gidder kan du jo evt sende meg en PM når du har gjort det. Ellers så skal jeg nok få sjekket det ordentlig... =)

Skrevet

Det skal prøve å huske, hva slags mål plottet du inn forresten? kan jo sammenligne de med mine..

Skrevet

25 år, 80kg, hofte 114, lår 66, legg 41, håndledd 16. fikk 27,7%

Skrevet

28,74 er fettprosenten min på, høres mye ut :(

Skrevet

26 år, 63 kg, hofte 88, lår 56, legg 35, håndledd 15.5 , plottet jeg inn, kan jo hende at målene våres stemmer overens med hverandre... og hva som er normalt avhenger jo av kroppsvekt, høyde, og mange andre ting..

Skrevet

jeg har veldig kraftig ben byggning, men ikke så altfor mye fett.Vet det er vanlig for jenter å ligge på 20-25%, det er normalen visstnok. Men har ei vennine som har ca samme mål som meg, men hun har 49%. Dvs at hun har tynn benbygning og mye fett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...