Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 og her snakker jeg om at babyen har downs.. 1. Hvordan kan dere mene at dette ikke er drap? 2. Hvis et av deres andre barn dør..Tenker dere da at dere møtes igjen i himmelen? Kom til å tenke på dette i forbindelse med at jeg nettopp var inne på siden for englebarna..Her er det flere som skriver at de tror de vil møte barnet sitt igjen..Tror dette er en vanlig tanke/trøst når man opplever det traumatiske i det å miste et barn.. Hva med babyen med down syndrom da..Sier man liksom "hei, jeg er mammaen din..I mine øyne var ikke du perfekt nok for denne verden"..Eller litt mer pyntet på "Trodde ikke du ville få et verdig liv, og mamma orket ikke den belastningen du vill innebære" Og dette innlegget provoserer sikkert skikkelig, (noe som faktisk ikke er meningen), men lurer bare på hvordan dette kan forsvares? Forstår det bare ikke.. Og jeg tror faktisk heller ikke at ingen av dere ikke har tro å et liv etter døden..Så noen må jo kunne svare...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 HI, jeg tror ikke de kan tenke seg at de møtes i Himmelen, for hadde de trodd på en himmel, så hadde de neppe syntes drap på ufødt liv var ok. Bare en fotnote.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Tror du ikke at hvis et av deres andre barn dør, vil disse tankene melde seg..?? Men enig med deg..Virker kanskje litt usannsynlig...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Barnet som var abortert sitter i fanget til Jesus, og smiler, og kan ikke si annet enn "velkommen hjem, mamma. Her har jeg hatt det godt!"
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 ja jøss!!Du kan jo nesten bare ta livet av de andre barna dine også da.. Helst før de blir født, selvfølgelig...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Og dessuten; Hvorfor tror du Jesus ga deg dette barnet i utgangspunktet??
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Nå ser jeg for meg at alle aborterte foster kommer til himmelen. Uansett. Så dette var helt ærlig svart.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Dåp er eneste vei til himmelen. Veien til himmelen går gjennom Jesus. Et abortert foster eller barn kan derfor aldri få adgang til evigheten. Siden mor har begått et drap hun ikke angrer på og derfor heller ikke ber om tilgivelse for vil hun ende opp på samme sted som sitt aborterte barn herfra til evigheten. Skjebnens ironi.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 Jeg tror faktisk at Jesus tar imot alle barn, selv om de ikke er døpt. Nåde er stikkordet. Og hvem trenger ikke nåden mere enn disse barna?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #10 Skrevet 31. desember 2008 dåpen får ikke barna til himmelen,ALLE barna kommer til himmelen står det,ikke alle døpte barn,hehe
___ Skrevet 31. desember 2008 #11 Skrevet 31. desember 2008 Jeg mener at et menneske utvikkler seg under hele svangerskapet. Det starter som en mulighet før befruktningen og utvikkler seg fra en celleklump uten mennesklige tanker, følelser eller utseende til en ferdig baby når den blir født. Jeg har ikke noe konkret svar på nøyaktig når jeg vil si at menneskeverdet intrer, men jeg oppfatter det ikke som et fult menneske før på slutten av svangerskapet, kansje rundt den tiden det kan klare seg hvis det blir født. Ettersom jeg anser menneskeverdet å komme gradevis synes jeg dagens prakksis er fornuftig. Det er for meg uproblematisk å fjerne alle muligheteneved prevansjon og angrepiller. Helt tidlig i svangerskapet er embryoet såpass lite utvikklet at det også er lite å tenke på og det er derfor greit at mor tar avgjørelsen om hun vil bære frem barnet på egenhånd. Da mener jeg mors rett til å bestemme over egen kropp og eget liv veier så mye tyngre enn embryoets mulighet til å få et liv at hun bør bestemme dette alene. Etter hvert som fosteret blir større øker etter min mening også menneskeverdet, men fortsatt bør hensynet til mor og hennes liv veie tungt. Man bør ikke ta lett på en avgjørelse om abort hverken den ene eller den andre veien, men når det er gode grunner til abort synes jeg det er godt at dette kan invilges. Når det gjelder å møte igjen aborterte fostere etter døden så tror ikke jeg på det. Jeg har selv hat en SA og jeg tror heller ikke at jeg kommer til å treffe igjen ham/henne i himmlen hverken som embryo, baby eller voksent individ. Selv om jeg er kristen har jeg ingen særlig formening om hvordan et liv etter døden skulle fungere eller hvordan himmelen er.
malingus Skrevet 31. desember 2008 #12 Skrevet 31. desember 2008 Hvor står det at alle barn kommer til himmelen? Veien til himmelen går via dåpen.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #13 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har lest mange tråder her inne... Vanlig abort....er det veldig mange som tar!!!!! Uten at de blir rakket ned på... (jeg er en av de som har tatt abort etter jeg ble voldtatt, barnet var sikkert helt friskt...har hatt det mye vondt både for at jeg kom i situasjonen men også for valget jeg tok) Det rare er at det er veldig få som dømmer disse mammaene... mange aborter blir utført i uke 12/13 selv om grensen går ved 12... barnet i magen er jo det samme barn uken etter og uken etter det igjen.. bare at det utvikler seg... men dersom mammaer tar den tunge avgjørelsen å ta sen-abort av et barn som krever så mye mer en av friske barn da er man en morder??? Det henger ikke på greip! Og på toppen av det hele så leste jeg tråden om hvor mange som ville adoptert en downs unge...og det var ikke mange.. det jeg forsøker å si er at man kan ikke dømme mammaer som velger bort barn som de selv vet at de ikke klarer å følge opp resten av livet, uten å tilby hjelp...for det er det ikke mange som gjør har jeg sett.... Dobbeltmoral...eller bare deilig å rakke ned på noen??? ikke vet jeg, men forkastelig er det! altså å slenge så mye dritt til kvinner som har fått en svært vanskelig beskjed ved ultralyd..og som tar ett valg basert på sine egne resurser... tror ikke mammaene tar lett på avgjørelsen... det er vondt nok i seg selv... og da bli kalt morder i tillegg....nei stakkars kvinner
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #14 Skrevet 31. desember 2008 la alle barn komme til meg og hindre dem ikke for guds rike hører barna til.jesus velsignet barna han døpte di ikke. det var voksne som ble døpt.
Dunder Skrevet 31. desember 2008 #15 Skrevet 31. desember 2008 For orden skyld: jeg mener ikke en senabort er helt greit, men det er juridisk lov, og det er ikke opp til meg å mene noe som helst om de som tar det. Om jeg ville tatt det selv? Det vet jeg ikke, men jeg tror svaret er nei. 1. Jeg anser ikke en abort som drap fordi et foster og et menneske er to forskjellige ting for meg. Et foster er spiren til et menneske, akkurat som mannens sæd og min livmor også er spiren til et menneske. Et menneske er for meg en som har blitt født. Livet starter ved fødselen. 2. Jeg tror mer på Julenissen enn på himmelen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. desember 2008 #16 Skrevet 31. desember 2008 1. jeg syns det er mindre drap en foreksempel og spise kukjøtt, og det gjør jeg jo gladlig. 2. hvordan jeg ville reagert om småen døde vet jeg ikke, men om jeg fant en trøst i at "vi ses igjen en gang" så er det ikke den verste trøsten man kan finne. selv om det er langt fra oppdiktet trøst i krisesitvasjoner til hva som faktisk er virkelig het. og om det er en himmel, som man møter barnet igjen i, burde jo barnet bare være glad for at det slapp tiden på jorden og kom rett til den fantastiske himmelen
Gjest -<<- Skrevet 31. desember 2008 #17 Skrevet 31. desember 2008 1. Jeg mener, i likhet med norsk lov, at drap bare kan utføres på fødte mennesker. 2. Jeg tror ikke det finnes noen "himmel" i den forstand. Hva har det med abort å gjøre? Ja, nå ble vi skikkelig provoseeeert, ass.
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #18 Skrevet 31. desember 2008 Mener personlig at abort er galt uansett årsak egentlig. Men det er min personlige tanke om saken og har ikke noe religiøst ståsted. Jeg tror ikke de som har tatt abort og senabort blir straffet for det etter sin død heller på noen måte. Himmelen eksisterer mikke for meg, ei heller Gud, Jesus eller andre guddommer. Men jeg tror på at det finnes krefter vi mennesker ikke rår over og som ikke kan forklares vitenskapelig i vår tid. Jeg er åpen for at det kan finnes en form for reinkarnasjon siden jeg mener at tankene/sjelen vår er en energiform, og energi går i evig kretsløp og forsvinner ikke.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #19 Skrevet 31. desember 2008 Dere som mener at drap bare kan utføres på fødte mennesker...Hvorfor i det hele tatt ha en øvre grense for når man har lov til å ta abort? Hvorfor er det bare lov til å velge bort barn med "feil"? Synes det er grusomt dette sorteringssamfunnet vi er blitt en del av
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #20 Skrevet 31. desember 2008 Helt tydelig at du ikke har et barn med downs tett inn på deg..Jeg har ikke rakket ned på noen!! Prøver faktisk bare å forsvare en total hjelpesløs liten baby... Skal ikke vi som er imot abbort ha lov til å uttale oss? HI
___ Skrevet 31. desember 2008 #21 Skrevet 31. desember 2008 Det er ikke bare hvis det er noe feil med barnet man kan få innvilget senabort. Det kan også dreie seg om forhold for moren. Det kan være at det er tøft å bære frem et barn etter voldtekt, at mor er syk, at fammiliesituasjonen er for vanskelig, rusproblemer hos mor og sikkert mange andre grunner.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 31. desember 2008 #22 Skrevet 31. desember 2008 Jeg syns, uansett om et barn er friskt, eller har downs, at det er bedre med abort, enn at uønska barn fødes. Under ekstreme forhold, så kunne jeg også tatt abort, som f.eks at barnet er så sykt at det ikke vil overleve fødslen uansett, eller vært å sykt at det vil dø kort tid etter fødselen. Men hva andre gjør et opp til dems, heldigvis har jeg nok ting som skjer i mitt eget liv, at jeg trenger ikke passe på alle andres. I forhold til himmelen. Jeg har ingen tro, men syns kristendom er et spennene tema, å leser bibelen å do. Men i o med at paradis skal være et perfekt sted, så tror jeg ikke slike temaer kommer opp der. Tror i så fall menneske blir opphøyd til et litt høyere nivå enn vi er nå, og så det jordiske liv blir lagt bak en. Ekke sikkert man husker sin tid på jorden en gang. Å uansett, vil ikke det være et problem for meg, for finnes gud, kommer ikke jeg til himmelen, å ikke har jeg tatt noen abort heller
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #23 Skrevet 31. desember 2008 hello dere himmel fanatikere! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen! Jesus elsker alle barna, uansett, så de aborterte barna kommer til himmelen de å! Og Gud har gitt FRI VILJE til å ta EGNE valg, så da burde vel alle amndre enn mor/far holde fred å la disse menneskene som velger senabort være?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #24 Skrevet 31. desember 2008 min søster har downs.... så jeg vet veldig godt hvilken jobb det er...selvsagt blir man uendelig glad i disse barna også!!!!!! men jeg kan forstå veldig godt om man velger å ta de bort.... og ja dere kan si deres mening...men i tråd etter tråd...for meg blir det nermest hetsing, og rart nok nesten ingen kommentarer til slike som meg som har tatt abort etter voldtekt..for det forstår så mange... liv er liv, og abort er abort uansett hvor sent i svangerskapet du tar det. Jeg bare syns kvinner som velger det pga downs eller andre komplikasjoner burde fått litt mer støtte!!! Det er ikke lett å få den diagnosen på babyen sin!! (og ja jeg husker mamma fikk den, for da var jeg 16 år, og ja min mamma var "gammel" da hun ble gravid med dette barnet...og ja hun gråt mange netter og gjør det fortsatt, for hun er sliten, men så glad i barnet sitt..... hun er mye bekymret...og ja barnet må følges opp mye mer en vanlige barn..... kom ikke her å si noe annet, selv om det er skjønne barn, så må man være sterk om barna sine har downs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå